رئیس ستاد انتخاباتی استان همدان؛

رسالت ستاد آسان سازی فرایند اجرای انتخابات برای مجریان است

رئیس ستاد انتخابات استان آسان سازی فرایند اجرای انتخابات برای مجریان با استفاده از همه امکانات و توانمندی ها را رسالت و وظیفه ستاد انتخابات اعلام کرد.

رئيس ستاد انتخاباتي استان: رسالت ستاد آسان سازي فرايند اجراي انتخابات براي مجريان استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از همدان؛ محمد ابرهیم الهی تبار در دومین جلسه ستاد انتخابات استان گفت: ستاد، تمام تمهیدات را به کار خواهد گرفت تا مجریان انتخابات که فرمانداران و بخشداران هستند، درگیر مسائل حاشیه ای نشوند و بتوانند انتخابات سالمی را برگزار کنند و ستاد باید این رسالت را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: ستاد باید وظیفه خودرا در پشتیبانی به خوبی انجام دهد و فرصت را فراهم کند تا عوامل اجرایی، انتخابات را به خوبی برگزار کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان با یادآوری نشست فرمانداران با مسئولان اجرایی کشور، اضافه کرد: در راستای بهتر برگزار شدن انتخابات با فرمانداران و بخشداران نشست هماهنگی برگزار خواهیم کرد.

الهی تبار اظهار داشت: مسائل در حوزه اجرای انتخابات رصد و با شناسایی نیازها، در راستای مرتفع نمودن آنها اقدام خواهد شد زیرا انتخابات موضوعی ملی است و بر اساس قانون همه موظف به همکاری در برگزاری انتخابات هستند و باید از این ظرفیت قانونی و ظرفیتی که در استان وجوددارد، به خوبی استفاده شود.

وی همچنین با اعلام عضویت مدیر کل ثبت احوال استان در ستاد انتخابات، خواستار بازبینی عملکرد کمیته ها در ادوار گذشته انتخابات  از سوی مسئولین کمیته ها و مشخص شدن ساختار تشکیلاتی کمیته ها شد.

مسئول کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان نیز در این جلسه گفت: فرایندهای قبل از انتخابات کاملا الکترونیکی است و مکاتبات نیز دستی نخواهد بود بلکه به صورت رمز شده و از طریق سامانه الکترونیکی انجام خواهد شد.

عباس صادقی پوریانی افزود: با اینکه زیرساخت فناوری در بیش از 90 درصد روستاها برای انتخابات فراهم است اما 1085 روستای دارای سکنه استان به لحاظ وضعیت فناوری بررسی مجدد خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به الکترونیکی بودن فرایندهای قبل از انتخابات، این اداره کل آمادگی صدور کارت هوشمند ملی برای اعضای ستاد، فرمانداران و بخشداران را دارد.

عبدا... مقصودی فر با بیان اینکه اطلاعات ثبت احوال کشوری به صورت آنلاین وآفلاین در اختیار مجریان انتخابات قرار می گیرد، افزود: امکانات این اداره کل از قیبل کارتخوان کارتهای هوشمند برای مکاتبه مجریان انتخابات از طریق رمز شده و با امضای الکترونیکی  در اختیار ستاد قرار داده می شود.

وی تصریح کرد: در روز انتخابات نیز تا پایان رای گیری همه ادارات ما فعال هستند و کارکنان به ارائه خدمات می پردازند و در صورتی که فردی کد ملی نداشته باشد، به صورت تلفنی به نماینده فرماندار در شعب اعلام خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال استان در خصوص واجدین شرایط رای دادن در استان نیز گفت: این آمار از طریق مرکز به رئیس ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد.

دومین جلسه ستاد انتخابات استان با حضور تمامی اعضا  و مسئولین کمیته ها صبح امروز  تشکیل شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.