وزیر خارجه روسیه:

اگر همه به چارچوب لوزان پایبند باشند می‌توان تا سی‌ام ژوئن کار را تمام کرد

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: اگر همه به چارچوب سیاسی اعلام شده در لوزان پایبند باشند می توان تا پایان ژوئن به حصول توافق هسته‌ای امیدوار بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، سرگئی لاوروف -- وزیر خارجه روسیه -- در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ درباره موضوع تغییر رژیم در سوریه و مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار نظر کرد. وی در خصوص سوریه گفت: این آمریکا نیست که درباره ی سرنوشت سوریه و باقی ماندن یا رفتن بشار اسد تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: ما معتقدیم فقط راه حل سیاسی برای سوریه ممکن و شدنی است. ما معتقدیم بیانیه ژنو که سه سال پیش صادر شده بود مبنا است.

وزیر امور خارجه ی روسیه درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: اگر همه شرکت کنندگان در مذاکرات از جمله شش کشور و نیز ایرانی‌ها به چارچوب سیاسی پایبند باشند که چند ماه پیش مورد توافق قرار گرفته بود ، در این صورت می توان در جدول زمانی اعلام شده یعنی تا پایان ژوئن (9 تیر) این کار را انجام داد. اگر افراد در دقیقه ی نود تلاش کنند اندکی بیش از چارچوب سیاسی دستاورد داشته باشند، آنگاه شاید در این صورت ممکن نباشد تا پایان ژوئن کار را تمام کرد.

سرگئی لاوروف گفت: اگر همه به توافقنامه پایبند باشند یعنی به چارچوب سیاسی لوزان پایبند باشند آنگاه کاملا ممکن است تا پایان ژوئن کار را تمام کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار