مقام آمريکايی مدعی شد:

توافق هسته‌ای احتمالی با ايران امضا نخواهد داشت

یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد متن هر گونه توافق هسته ای احتمالی با ایران علنی می‌شود اما امضا نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از سایت شبکه سی ان ان ، یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد متن هر گونه توافق هسته ای احتمالی با ایران علنی می شود اما امضا نخواهد شد.
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت آمریکا انتظار دارد متن هر گونه توافق احتمالی با ایران شامل ضمیمه های فنی جامع منتشر و علنی شود اما از جانب طرف های مذاکره کننده امضا نخواهد شد. 
وی این مطلب را در آستانه سفر جان کری به وین برای شرکت در دور نهایی مذکرات مطرح کرد و گفت چنین توافق هایی معمولا امضا نمی شوند اما این موضوع می تواند در را برای منتقدانی بگشاید که می گویند چنین توافقی به ایران فرصت می دهد که آن را نقض کند.
این مقام ارشد آمریکایی خاطر نشان کرد که ضرب الاجل سی ام ژوئن ممکن است نقض شود اما اگر توافق نظر صورت گیرد ، توافق نهایی به ضرب الاجل رسمی نزدیک خواهد بود.
وی گفت مذاکرات از ضرب الاجل سی ام مارس فراتر رفت و ممکن است در مورد ضرب الاجل سی ژوئن نیز چنین شود. 
در عین حال این مقام آمریکایی افزود همانطور که سی مارس برای یک توافق مقدماتی تعیین شده بود ، طرف ها انتظار ندارند مذاکرات از زمان ضرب الاجل چند روز بیشتر فراتر رود و همه طرف ها به ضرب الاجل پایبند شده اند. 
وی گفت  آمریکا انتظار دارد ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی مورد نیاز برای راستی آزمایی پایبندی این کشور به یک توافق را بدهد و به نگرانی هایی در مورد فعالیت هسته ای پیشین توجه کند و آن ها را برطرف سازد.
در عین حال این مقام آمریکایی گفت آمریکا به دنبال یک اعتراف از جانب ایران در خصوص فعالیت های هسته ای گذشته اش نیست زیرا ما قبلا ارزیابی ملی خود را انجام داده ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۰۶:۰۴ ۰۶ تير ۱۳۹۴
دیگه خیلی به اینا رو دادیم!
آخرین اخبار