معاون پشتیبانی صندوق رفاه وزارت علوم:

حمایت صندوق رفاه از دانشجویان دارای بیماری‌های خاص

معاون پشتیبانی صندوق رفاه وزارت علوم گفت: صندوق رفاه وزارت علوم از دانشجویانی که بیماری خاص دارند حمایت می‌کند و دانشجویان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به معاونت دانشجویی دانشگاه مراجعه کنند.

سید فردین تقی زاده معاون پشتیبانی صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: طی اقدام جدید صندوق رفاه وزارت علوم در خصوص ارائه تسهیلات به زوج‌های دانشجوی نابارور مقرر شد، رایزنی‌هایی با مرکز نازایی بیمارستان‌ طالقانی دانشگاه شهید بهشتی صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس این رایزنی‌ها میزان هزینه‌ها در ابتدا کاهش می‌یابد و تا آنجا که نهادهای حمایتی می‌توانند حمایت می‌کنند، بنابراین اگر دانشجویان مشکل مالی داشته باشند قسمتی از هزینه‌های مربوط به دارو از طریق نهادهای حمایتی و در قالب وام بیمه بر طرف می‌شود، البته مقداری از این هزینه‌ها نیز از طریق خود دانشجو پرداخت می‌شود. 

تقی زاده تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های بالای درمانی نازایی، باید ابتدا تعداد زوج های دانشجویی که نابارور هستند مشخص شود و اگر این تعداد کم باشد ما سعی می‌کنیم هزینه را به کمترین مقدار خود برسانیم. 

وی اظهار داشت: البته اگر تعداد بالا باشد و نتوانیم بودجه لازم را تامین کنیم مجبور می‌شویم که قسمتی از هزینه‌ را در قالب تسهیلات به صورت وام به زوج‌های دانشجو بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: دانشجویانی که دارای بیماری خاصی هستند می‌توانند با مراجعه به معاونت دانشجویی دانشگاه خود از حمایت‌های برخی از نهادهای حمایتی بهره‌مند شوند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.