عوارض کاشت ناخن را جدی بگیرید

یک متخصص پوست و مو گفت: وجود مواد شیمیایی که به عنوان کاشت روی ناخن نامیده می‌شود درمدت طولانی باعث بد شکلی و نفوذ باکتریها و قارچ‌ها می‌شود.

جلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو با عنوان این مطلب که به کاربردن واژه کاشت برای ناخن واژ‌ه‌ای اشتباه است، به خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: موادی که روی ناخن گذاشته می‌شود در واقع صفحاتی هستند که به ناخن شباهت داشته و با چسب مخصوص روی ناخن اصلی افراد چسبانده می‌شود که این چسب نوعی ماده‌ی محرک بوده که گاهی باعث بروز حساسیت می‌شود.

وی ادامه داد: ماده‌ی محرک موجود در چسب هم روی ناخن و هم در اطراف بافت ناخن با ایجاد حساسیت باعث بروز تورم توام با قرمزی می شود.

این متخصص پوست تصریح کرد: اغلب افراد در مراحل اولیه دچار این علائم نمی‌شوند اما پس از طی مدتی به دلیل فاصله‌ی احتمالی موجود بین ناخن اصلی و ماده ای که روی آن گذاشته شده سبب نفوذ رطوبت به این ناحیه می‌شود که در پی آن زمینه‌ی رشد انواع باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: این فاصله‌ میانی به وجود آمده ناشی از استفاده کم از چسب است.

صداقت پیشه اظهار کرد: گاهی به دلیل مواد به کار رفته در جنس ناخن کاشته شده علاوه بر رشد عوامل قارچی و میکروبی، چین‌های اطراف ناخن که به وسیله یک غشای نازک پوشیده شده تا مواد مختلف از جمله شوینده‌ها نتوانند نفوذ پیدا کنند دچار آسیب شوند.

در نتیجه پس از مدتی طولانی این غشا آسیب می‌بیند و مواد مختلف به راحتی به داخل چین‌ها وارد می‌شوند.

وی همچنین اظهار کرد: شستشوی دست ها با انواع مواد شوینده و حتی تماس با آب هم می‌توان باعث رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها شود، علاوه بر آن عیوب فیزیکی هم می‌تواند در ناخن‌ها مشاهد شود.

این متخصص افزود: در واقع فشار وارد شده توسط مواد شیمیایی به ناخن مانع رشد طبیعی ناخن‌ها شده و باعث تغییر شکل ظاهری و ایجاد شیارهای بد شکل، ایجاد ناهمواری ناموزون بر روی سطح ناخن‌ خواهد شد.

صداقت پیشه خاطر نشان کرد: افرادی که به کاشت ناخن تمایل زیادی دارند، بهتر است برای به حداقل رساندن نفوذ میکروب‌ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و آسیب‌ رسیدن به ناخن‌ها از دستکش‌ استفاده شود، چراکه کاشت به مدت طولانی باعث شکننده شدن و نازک شدن می‌شود و در نهایت ناخن با کوچکترین ضربه خواهد شکست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار