صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

پیشخوان اجتماعی 8 تیر 1394

پشت پرده دکل نفتی گم شده ایران و همه کاره‌های آپارتمان شماره 13 از موضوعاتی است که روزنامه‌های کشور در صفحات اجتماعی امروز خود به آن پرداخته‌اند.

پیشخوان اجتماعی 8 تیر 1394به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روزنامه جام جم در گزارشی با عنوان "آن‌ها از کف خیابان روزی می‌خورند" نگاهی به وضعیت دستفروشان، مشکلات آن‌ها و نحوه برخورد جامعه با آن‌ها پرداخته و می‌نویسد؛ جلوگیری از بساط کردن دست فروشان بدون در نظر گرفتن راه‌های جایگزین امرار معاش برای آن‌ها را نمی‌توان مدیریت دانست. باید در نظر داشت بیشتر دست فروشان نان آور خانواده‌اند و با این کار خرج خود رو خانواده‌شان را تامین می‌کنند، بنابراین اگر یک طرفه به قاضی برویم و آن‌ها را از دست فروشی منع کنیم، خانواده‌ای را به سمت فقر مضاعف کشانده‌ایم.

این روزنامه در ادامه به مطالبی همچون وضعیت دست فروشان در ایران، تبعات منفی دست فروشی، نگاه جامعه به پدیده دست فروشی، نحوه برخورد صحیح با دست فروشان، زمینه سازی مناسب برای جلوگیری از دست فروشی و... اشاره می‌کند.

"عوارض اجتماعی چاقی کودکان، اصلاح برنامه‌های بهداشتی روستاییان در دستور کار وزارت بهداشت، پلمپ کیوسک‌های مطبوعاتی به دلیل فروش مواد دخانی، واریز مابه التفاوت افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی، اعطای تسهیلات پژوهشی به استادان تا سقف 30 میلیون تومان و کشف 80 درصد تریاک ترانزیتی در ایران" از موضوعات دیگری است که روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود بررسی کرده است.

روزنامه جام جم را که ورق بزنیم، به گروه شوک روزنامه ایران نگاهی بیاندازیم که به خبر "همه کاره‌های آپارتمان شماره 13" پرداخته است.

ماجرا از این قرار است که یک زن جوان با همدستی دو مرد، شبکه بزرگ جعل اسناد را در مازندران راه اندازی و اداره می‌کردند، با تلاش ماموران کلانتری قائم شهر، شناسایی و دستگیر شدند.

این در حالی است که در این آپارتمان این جاعلان، انواع اسناد و مدارک جعلی، شناسنامه‌های خام و تکمیل شده، کارت ملی، کارت خودرو، کارت موتور سیکلت، کارت پایان خدمت، کارت عابر بانک از ادارات مختلف، انواع حکم‌های جعلی کارگزینی اداره‌های آموزش و پرورش، اداره زندان‌ها، دادگستری، سند اوراق مربوط به ضمانت‌ نامه‌ها، سند مالکیت خانه، سند طلاق، سند ازدواج و... کشف و ضبط شد.

"آزادی 62 ایرانی از زندان‌های دوبی و امارات شمالی، سناریوی سرنوشت جنایی دختر 5 ماهه، تراژدی تلخ در پشت صحنه تصادف مرگبار چهار دانشجو، جاسازی حرفه‌ای افیون در دینام‌های برق، و حشره‌ای شبیه موجودات فرا زمینی" از موضوعات دیگری است که گروه شوک روزنامه ایران به آن پرداخته است.

روزنامه بعدی ما، روزنامه همشهری است که روزنامه‌ای منتسب به شهرداری تهران است، این روزنامه در صفحه شهری امروز خود به موضوع اعلام همکاری وزارت اطلاعات با مدیریت شهری، پرداخته، روزنامه نگار می‌نویسد: وزیر اطلاعات در جلسه شورای شهر تهران اعلام آمادگی و همکاری با مدیریت شهری کرد و گفت: کارشناسان وزارت اطلاعات برای همکاری با مدیریت شهری استقبال می‌کنند، کارشناسان این وزارت خانه اطلاعات خوبی دارند که می‌تواند به حل مشکلات و معضلات شهری بی‌انجامد.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون "ثبت یک هفته هوای آلوده برای تهران، درخواست کاهش 50 درصدی هزینه‌های جاری مناطق، و تاکید بر تکمیل روند کاشت درختان در خیابان ولیعصر (عج)" نگاهی انداخته است.

از خبرهای شهر تهران در روزنامه همشهری، به روزنامه هفت صبح می‌رسیم که در صفحه زیر آسمان شهر خود به موضوع "سه برداشت متفاوت از یک دکل نفتی گم شده" پرداخته و می‌نویسد؛ خبر گم شدن یک دکل نفتی ایران سوژه داغ این روزها در فضای رسانه‌ای ایران شده است. رسانه‌های اصلاح طلب، اصول گرا و میانه رو، تحلیل‌های مختلفی از وضعیت و پشت پرده این ماجرا منتشر کرده‌اند.

در ادامه این روزنامه به مطالبی همچون برداشت رسانه‌های اصلاح طلب، اصول گرا و میانه رو در خصوص دکل‌ نفتی گم شده ایران، گم شدن دکل نفتی ایران در آبان سال 93 با ارزش میلیون‌ها دلار، پشت پرده دکل گم شده نفتی ایران، وضعیت کنونی دکل گم شده نفتی ایران و... اشاره می‌کند.

این روزنامه در پایان در صفحات پرونده روز، تازه‌های دانش و فناوری، زیر آسمان شهر و راهنمای بازار خود، موضوعات "آمادگی دولت برای همکاری با قوه قضاییه در تهیه لایحه جرایم سیاسی، دیگر کسی اوشین را دوست ندارند، اتباع ایرانی مواظب باشند، برج سازی 57 طبقه‌ای به سبک چینی‌ها، برنج‌های تقلبی آتش‌زا، و چرخ کدام کسب و کار می‌چرخد" را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار