شاکری در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

لزوم تدوین سند هویت محله‌ای در تهران

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: هر محله‌ای نیازمند هویت فیزیکی و معنوی است که باید با تنظیم سندی نیازهای هویتی آن را مشخص و به سمت مطلوب حرکت کرد.

لزوم تدوین سند هویت محله‌ای در تهرانمجتبی شاکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت هویت محله‌ای شهر تهران اظهار کرد: تهران به منطقه 223 و 354 محله تقسیم بندی شده است و هر محله باید از قابلیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و امکانات تفریحی و دیگر قابلیت‌ها بهره‌ مند باشد.

وی افزود: در تقسیم بندی جغرافیایی تهران به مسئله هویت محله توجهی نشده و این امر موجب شده بعد از تقسیم بندی به هویت محله بپردازیم که این امر نیازمند کار کارشناسی است تا بتوانیم مدل هویت محله‌ای را تدوین کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به تقسیم بندی هویت محلات اظهار کرد: هویت محلات به 2 بخش فیزیکی و معنوی تقسیم می‌شود که به هر دو وجه آن باید توجه ویژه‌آی داشت، چرا که در یک محله باید ساخت و ساز، فضاهای ورزشی، امکانات تفریحی و دیگر نیازهای فیزیکی توجه داشت، از سوی دیگر به گسترش مفاهیم فرهنگی و اخلاقی نیز پرداخت تا محله به هویت اصلی خود نزدیک شود.

وی در ادامه بیان کرد: تنظیم سند هویت محله می‌تواند حداقل و حداکثر نیازهای محله‌ای را تعیین کند تا با برنامه‌ در مسیر هویت سازی محلات ک از اهمیت بالایی برخوردار است، حرکت کرد.

شاکری تاکید کرد: این مهم را می‌توان از طریق مرکز مطالعات شهر تهران پیگیری کرد تا با ارزیابی جمعیت و نیاز سنجی هر محله، بتوان به سمت مطلوب حرکت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار