تذکر چمران در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر:

استخدام شهرداری زیر نظر سازمان شهرداری و دهیاری عقبگرد است

رئیس شورای شهر گفت: استخدام شهرداری ها زیر نظر سازمان شهرداری دهیاری که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است باعث تضعیف شورا و شهرداری می شود و تصویب آن عقبگردی برای جمهوری اسلامی است.

فیروزگرانی//استخدام شهرداری زیر نظر سازمان شهرداری و دهیاری عقبگردی برای جمهوری اسلامی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی چمران رئیس شورای شهر  در ادامه جلسه علمی امروز و با اشاره به عدم رعایت قانون نمای شهری در ساختمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مصوبه‌ای در دوره‌ دوم  داشتیم که شهرداری باید نمای ساختمان را تصویب کند و در آن زمان هم به تشکیل کمیته‌ای برای در نظر گرفتن نای شهری براساس قوانین تاکید داشتیم و قطعا باید مجلس شورای اسلامی این موضوع را رعایت کند چرا که مجالس کشورهای دیگر شاخصی در شهر محسوب می شود و ما نباید شاهد عدم رعایت معماری در ساختمان مجلس شورای اسلامی باشیم.

چمران در ادامه با اشاره به یکی از لایحه‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص استخدام شهرداریها زیر نظر سازمان شهرداری دهیاری تصریح کرد: متاسفانه لایحه ای  با عنوان قانون استخدام شهرداریها زیر نظر سازمان شهرداری دهیاری مواجه هستیم که تصویب این قانون موجب سرافکندگی و عقبگرد نظام خواهد بود. 

وی افزود: استخدام شهرداری ها در سازمان شهرداری و بهیاری باید در کمیسون‌ها مورد بررسی قرار گیرد، از عدم اجرای آن دفاع شود چراکه تصویب این قانون موجب عقبگرد جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی افزود: اگر بخواهیم سازمانی را تعریف کنیم، باید تمام ابعاد آن را مطرح کنیم و برای معرفی و تثبیت آن نباید شهرداری و شورا را زیر سوال ببریم. چرا که تصویب این موجب تضعیف شهرداری و شورا می‌شود.

چمران ادامه داد: از دوستانی که با مجلس در ارتباط هستند خواستاریم تا از تصویب این قانون جلوگیری کند تا خاطره بدی از مجلس شورای اسلامی در خصوص این قانون در ذهن شورا وشهرداری شکل نگیرد.

چمران تاکید کرد: بجای در نظر گرفتن مدیریت یکپارچه شهری به دنبال دولتی کردن شهرداری هستند که اصلا به صلاح نیست وامیدواریم تا دو هفته آینده فکری اساسی برای آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۷ تير ۱۳۹۴
درسته شهرداری پیشرفت و رتبه خوبی تو دنیا داشته پیشرفت داشته تو اینهمه چیزی که ضعیف بوده
آخرین اخبار