شهرکرد؛

ثبت پنج هزار و 412 واقعه ولادت در چهارمحال و بختیاری

در سه ماهه نخست امسال، پنج هزار و 412 واقعه ولادت در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد، مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری با بیان این خبر گفت: این میزان ثبت ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 8 و دو دهم درصد رشد دارد.

محمدعلی رفیع پور افزود: این تعداد ولادت شامل دو هزار و 822 نوزاد پسر و دو هزار و 590 نوزاد دختر می باشد.

وی اضافه کرد: از مجموع این تعداد ولادت ثبت شده، سه هزار و 16مورد مربوط به نقاط شهری و دو هزار و 396 مورد مربوط به نقاط روستایی بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین فراوانی نام در نوزادان پسر استان هم به ترتیب محمد طاها، امیرعلی، ابوالفضل، محمد و امیرحسین و در بخش دختران فاطمه، زهرا، یسنا، نازنین زهرا و زینب بوده است.

رفیع پور گفت: در سه ماهه نخست امسال یکهزار و 476 واقعه فوت هم در چهارمحال و بختیاری ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 37 و سه دهم درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این تعداد واقعه فوت، 718 مورد مربوط به مردان و 758 مورد مربوط به زنان بوده که شامل 748 واقعه در نقاط شهری و 728 واقعه در نقاط روستایی است.

وی در مورد آمار ازدواج در این استان هم گفت: در سه ماهه اول سال جاری دو هزار و 624 واقعه ازدواج در چهارمحال و بختیاری ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، سه و یک دهم درصد رشد داشته است.

رفیع پور با بیان اینکه به طور متوسط در هر ماه 874 مورد و هر شبانه روز 28 مورد واقعه ازدواج در استان به ثبت می رسد اضافه کرد: دو هزار و 166 مورد از این تعداد ازدواج در نقاط شهری و 458 مورد در نقاط روستایی به ثبت رسیده است.

به گفته وی؛ در سه ماهه نخست امسال 319 واقعه طلاق نیز در چهارمحال و بختیاری ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 22 و هفت دهم درصد افزایش داشته که 294 مورد آن در نقاط شهری و 25 مورد در نقاط روستایی رخ داده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.