شهرکرد؛

مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی کوهستان زاگرس فعال می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی کوهستان زاگرس (ZMRC) فعال می شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد به نقل از روابط عمومی ادارهکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری؛شهرام احمدی با اعلام این خبر، هدف اصلی مرکز اطلاع رسانی تنوع زیستی کوهستان زاگرس(ZMRC)را افزایش آگاهی عمومی نسبت به سیمای طبیعی و فرهنگ حاکم بر کوهستان زاگرس مرکزی و ترویج فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی و بهره برداری پایدار از آن عنوان کرد.

وی گفت: این مراکز با ایجاد بسترهای ارتباطی، خصوصاً در فضای مجازی، ضمن معرفی دیدگاه های جدید در توسعه پایدار، با انتقال اطلاعات و دانش و معرفی این کوهستان، جوامع محلی ساکن در شهرها و روستاها را در حفاظت از تنوع زیستی زاگرس همراه می کند.

احمدی، فعالیت پیش بینی شده برای این مراکز را همسو با فعالیت های اقتصادی تنوع زیستی و نیز ساماندهی طرح اعتبارات کسب و کار تنوع زیستی مطرح کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، بسترسازی جهت تبادل اطلاعات، دانش و گزارش ها از طریق ایجاد فضای مجازی و معرفی آن به تمامی دست اندرکاران، محققان، دانشجویان و دانش آموزان را از مهم ترین کارکردهای این مراکز برشمرد.

وی اظهار داشت: زیبایی و تنوع سیمای طبیعی، غنای حیات وحش و وجود فرهنگ و رسوم منحصر به فرد از مشخصه های بارز زاگرس مرکزی به شمار می رود که باید از طریق این مراکز معرفی شوند.

احمدی افزود: ارتقای آگاهی گروه های هدف با برگزاری جلسات و کارگاه های طبیعت گردی، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و گردشگری و طراحی مدیریت یکپارچه و سیستم ارزیابی دوره ای از جمله راهبرد های در نظر گرفته برای این مراکز خواهد بود.

وی با تاکید بر نقش جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد در اجرای این برنامه تصریح کرد: تلاش ها در جهت حمایت بخش غیر دولتی جهت فعال نمودن این مراکز با نظارت بخش دولتی قرار گرفته است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.