پوتين: مواضع ما در قبال سوریه تغییری نکرده است

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مواضع مسکو در حمایت از سوریه، رهبران و ملت این کشور دستخوش تغییر نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین،» رئیس جمهوری روسیه، در دیدار با «ولید معلم،» وزیر خارجه سوریه، از کشورهای غرب آسیا خواست برای مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان اختلافات سیاسی شان را کنار بگذارند.

 وی گفت: سیاست ما در حمایت از سوریه و رهبران و ملت این کشور تغییری نکرده است و معتقدیم برای تضمین موفقیت مبارزه با تروریسم و افراط گرائی باید تلاش کشورهای منطقه هماهنگ شود.

وی افزود:  ما در تماس‌هایمان با همه کشورهای منطقه، که با آنها روابط دوستانه داریم، تاکید می‌کنیم همگی باید در جنگ با داعش همکاری کنند.

وی اضافه کرد: این امر خصوصاً به ترکیه و اردن و عربستان سعودی مربوط می شود. در این چارچوب از همه دوستانمان و از جمله سوریه می خواهیم با همه کشورهای ذی‌ربط در حوزه مبارزه با تروریسم گفتگوی سازنده داشته باشند.

معلم نیز در این دیدار بر راه حل سیاسی در سوریه تاکید کرد و گفت پوتین به او قول داده است از دمشق برای مقابله با تروریسم پشتیبانی سیاسی و اقتصادی و دفاعی بعمل بیاورد.

وی در خصوص ائتلاف منطقه‌ای برای مقابله با داعش گفت: کشورش به این امر امیدوار است؛ اما این امر به معجزه نیاز دارد.  این کشورها( عضو ائتلاف منطقه ای) عامل مشکلات اساسی هستند که سوریه با آنها مواجه است. این کشورها از تروریسم حمایت می کنند. ما اکنون آمادگی داریم که در چارچوب تلاش های شما حتی با این کشورها برای مبارزه با تروریسم همکاری کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار