علیرضا جاویدنیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

«راه شب» بدون اختلاف سلیقه حرکت می‌کند

نقطه قوت در «راه شب» کار جمعی، همفکری درست و بدون اختلاف سلیقه و حرکت همه با یک هدف به سمت موفقیت است.

علیرضا جاویدنیا گوینده رادیو در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص برنامه «راه شب» گفت: برنامه «راه شب» را سال 70 تا 78 با منوچهر نوذری به صورت تولیدی اجرا کردم و 12 سال هم دوشنبه شب‌ها مهمان خانه مردم بودم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنجشنبه‌ شب‌ها برنامه «راه شب» را در رادیو ایران دارم که درباره موضوعات مختلف گفتگو می‌کنیم و مخاطب برایمان همچون خانواده است، مخاطبی که دیدگاه‌ها و نظرات خود را از طریق سامانه پیامکی به ماه می‌رساند.

وی افزود: در دل نیمه شب آمار پیامک‌ها بالا است و مهم‌تر از آن طیف جوان نظرات خود را ارائه می‌دهند.

وی در خصوص علت موفقیت «راه شب» عنوان کرد: هر آنچه داریم، با مردم تقسیم می‌کنیم و خالصانه جلو می‌رویم، حتی انتقاد در برنامه مطرح می‌شوند و این دلیل موفقیت «راه شب» است.

وی افزود: نقطه قوت در «راه شب» کار جمعی، همفکری درست و بدون اختلاف سلیقه است و همه با یک هدف به سمت موفقیت گروه حرکت می‌کنند.

جاویدنیا مطرح کرد: لحن بیان در رادیو و تلویزیون تأثیرگذار است، مجری باید جامعه را حس کند و پا به پای مردم با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

وی در خصوص خلق تیپ‌سازی بیان کرد: در مراکز خرید، پارک‌ها و... به راحتی می‌توان کاراکترهای نمایش را پیدا کرد ولی خلق تیپ با استعداد هنرمند بستگی دارد که چگونه آن را در ذهن خود رشد دهد.

وی ادامه داد: مجری نباید فقط با نوشته آماده برنامه را جلو ببرد،‌ باید حرف خودش را در ذهن گسترش دهد. نداشتن این قابلیت مشکل است، به غیر از برنامه‌های خاص که باید طبق متن جلو برویم و دخل تصرفی در آن نباشد.

وی در خصوص سختی کار در رادیو اظهار داشت: کار رادیو از تلویزیون چه به لحاظ اجرای قطعات نمایشی و چه به لحاظ اجرای برنامه زنده خیلی مشکل است. تمام حسی که در لحظه داریم از طریق میکروفن انتقال می‌دهیم.

وی ادامه داد: در تلویزیون تصویر به کمک مجریان می‌آید و تأثیرات خودش را دارد و هر عکس‌العملی که مجری از خود بروز دهد در خانه مردم منعکس می‌شوند.

وی افزود: مجری نباید خودش را کارشناس برنامه حساب کند و در کار کارشناس دخالت کند مگر اینکه اطلاعات بالا و قوی داشته باشد تا بتواند نظرات خود را ارائه دهد.

وی در خصوص برنامه «جمعه ایرانی» بیان کرد: حدود 3 سال است که با «جمعه ایرانی» به دلایل شخصی همکاری نمی‌کنم ولی عقیده من این است که سعید توکلی تهیه‌کننده «جمعه ایرانی» از لحاظ تولید برنامه، موسیقی، بازیگر، متن کم نظیر است.

وی عنوان کرد: هنوز با توجه به برنامه‌های مختلف در رسانه رادیو جایگاه معقول خود را دارد و این مسئله خیلی مهم است، به خاطر همین دوستان با جدیت بیشتری کار می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: طیف‌های مختلفی از مردم با رادیو در ارتباط هستند حتی انتقاد و پیشنهادات خیلی خوبی دارند که به برنامه‌سازان کمک فراوانی می‌کند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار