علیرضا جاوید نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

کتاب برای برخی افراد فقط وسیله دکوراسیون منزل است

گوینده رادیو ایران گفت: بعضی از افراد اهل دکوراسیون هستند، فقط در حال جمع کردن کتاب در قفسه کتابخانه خود هستند ولی خواندن کتاب حس دیگری دارد.

علیرضا جاویدنیا گوینده رادیو ایران در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران درخصوص نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب با اهمیت ویژه و خاصی که دارد امیدوارم مردم را با کتاب خواندن آشتی دهد، آشتی با کتاب را باید از سنین پایین و از مدارس شروع کنیم. 

وی ادامه داد: نمایشگاه را با برنامه ریزی آغاز کرده، به گونه‌ای که صرفا به دنبال تبلیغات نبوده و سلیقه‌ای عمل نکند و بهتر است از افراد اهل فن استفاده کنیم و برای آموزش کتاب خوانی از بزرگترها هم کمک بخواهیم تا با کودکان خود همراه باشند. 

جاوید نیا درباره کتاب خواندن گفت: مردم در جامعه پذیرای کتاب خواندن هستند ولی به دلیل وجود مشغله زیاد، فاصله می‌گیرند. مردم اگر فراغت داشته باشند به دنبال کتاب می‌روند. 

وی از تفاوت کتاب خواندن تا کتابخانه داشتن گفت: بعضی افراد اهل دکوراسیون هستند و فقط در حال جمع کردن کتاب در قفسه کتابخانه خود هستند ولی کتاب خواندن چیز دیگری است و برگ برگ کتاب و ورق زدن آن حس متفاوتی دارد. 

گوینده رادیو ادامه داد: همه هنرمندان به نفع خودشان است که از اطلاعات عمومی خوبی برخوردار باشند نوع قلم نویسنده وابسته به اطلاعات خود اوست. 

مجری، بازیگر باید خالی از اطلاعات نباشند اطلاع داشتن از جامعه، تاریخ و ادبیات کشور و شناخت آنها به نفع خودمان است. 

جاوید نیا در پایان گفت: علاقه به خواندن کتاب‌های تاریخی دارم تا آنجا که وقت داشته باشم کتابهایی را می‌خوانم که از مطالب آن در کار استفاده کنم. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
اگر در مهد کودک ها هر روز سر ساعت معینی برای کودکان کتاب خوانده شود و در پیش دبستانی و دبستان نیز این زمان را به مطالعه کودکان اختصاص دهند نسل آینده کتابخوان خواهد شد انسان همانطور که به تریاک معتاد می شود به خواندن کتاب هم می تواند معتاد شود اما این کجا و آن کجا.
آخرین اخبار