آمارها نشان می‌دهند که بیماری سل در مناطق مختلف جهان شیوع گسترده‌ای داشته و به طور میانگین عامل مرگ یک میلیون و 800 هزار نفر در سال است.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران گفت: سالانه حدود 8 تا10 میلیون نفر به بیماری سل مبتلا می‌شوند که درصد بالایی از آنها به دلیل عدم درمان به موقع و مناسب و شرایط نامناسب بهداشتی و درمانی و همچنین ابتلای همزمان با بیماری های عفونی و مزمن دیگر، جان خود را دست می‌دهند. 

وی تاکید کرد: برآورد می‌شود که حدود یک سوم جمعیت جهان به میکروب سل آلوده ‌باشند که متاسفانه درصد بالایی از افراد آلوده به موارد سل مقاوم و فعال آلوده هستند. 

خالصی با اشاره به بالا بودن آمار مرگ و میر ناشی از سل در جهان به ویژه در چند کشور درحال توسعه،‌تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهند که بیماری سل در مناطق مختلف جهان شیوع گسترده‌ای داشته و به طور میانگین عامل مرگ یک میلیون و 800 هزار نفر در سال است. 

وی یادآور شد: اغلب موارد مرگ و میر ناشی از سل مربوط به کودکان است و همچنین موارد مرگ ناشی از این بیماری در افراد جوان نیز بسیار قابل ملاحظه و چشمگیر است. 

خالصی خاطر نشان کرد: البته موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از سل در بین افراد سالمند نیز بسیار قابل ملاحظه است. 

وی اظهار داشت: بیماری سل در اغلب موارد در افرادی موجب مرگ و میر می‌شود که سیستم دفاعی و قدرت بدنی ضعیف تری دارند، به همین دلیل کودکان،‌زنان باردار و سالمندان بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری عفونی بسیار شایع هستند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار