ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

از دیدار رهبر انقلاب با شعرا تا حمایت برنده جایزه نوبل ادبیات از مسلمانان میانه‌رو

دیدار هرساله رهبری با شعرا امسال هم در نیمه رمضان اتفاق افتاد و یکی از مهمترین رویدادهای ادبی هفته دوم تیرماه 94 را رقم زد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ مهمترین رویدادهای ادبی داخلی و خارجی در هفته گذشته را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:

مهمترین رویدادهای ادبی داخلی
*مهمترین اتفاق ادبی هفته گذشته دیدار رهبر انقلاب با برخی از شاعران و اهالی فرهنگ بود. چهارشنبه شب گذشته که مصادف بود با شب نیمه رمضان تولد امام حسن مجتبی، طی دیداری هرساله جمعی از شعرای جوان و پیشکسوت به بیت رهبری رفتند و در این مراسم حدود 20 نفر شعرخوانی کردند. 

رهبری در این مراسم واکنش سریع شاعران جوان به حوادث و تحولات را اتفاقی بسیار خوب و با ارزش دانستند و گفتند: امیدواریم شعر انقلاب که در واقع در خدمت اهداف و آرمان‌های انقلاب یعنی عدالت، انسانیت، وحدت، رفعت ملی، پیشرفت همه جانبه کشور و انسان‌سازی است روز به روز رتبه و رفعت بیشتری پیدا کند.

*همزمان با سالروز تولد آنتوان دوسنت اگزوپری خالق شازده‌کوچولو، فراخوان پنجمین دوره جایزه ادبی شازده کوچولو که مربوط به نویسندگان زیر پانزده سال است، منتشر شد. علاقه‌مندان فرصت دارند تا نیمه شهریور آثار خود را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند. 

*واحدی معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پی تصمیم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علیرضا مختارپور مبنی بر تسریع در بهبود معاونت امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از سمت خود استعفا کرد.
مهمترین رویدادهای ادبی خارجی

*برنده جایزه ادبی نوبل ماریو بارگاس یوسا در نشستی اعلام کرد به همراه مبارزان با افراط‌گرایان دینی مبارزه می‌کند. او در این نشست از مسلمانان میانه‌رو حمایت کرد و گفت: به عنوان یک نویسنده حمایت خود را از گروه‌هایی که علیه اسلام‌گرایان افراطی و تروریست‌ها فعالیت می‌کنند، اعلام می‌کنم. 

*کتاب مقدس تیندل یکی از قدیمی‌ترین ترجمه‌ها از کتاب مقدس است که در سال 1537 براساس ترجمه ترجمه ویلیام تیندل وارد بازار شد. این کتاب امروز نسخه‌ای کمیاب از کتاب مقدس است که قرار است در حراج ساتبی در انگلستان به ارزش 35 هزار دلار به فروش برسد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار