عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نبود خدمات زیربنایی سبب بروز مشکلاتی بر دوش مردم

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: عدم اصول و منطق و نبود خدمات زیربنایی همواره مسکن مهر را با چالش‌هایی مواجه کرده است.

عباس قائد رحمت دبیر دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خدمات زیربنایی مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر در دولت گذشته طرحی برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر بود اما بعد از گذشت هفت سال به دلیل عدم اصول و منطق و نبود زیرساخت‌های آن مسکن مهر را با چالش‌هایی مواجه کرده است چنانچه در خیلی نقاط، عدم مکان‌یابی سبب افزایش هزینه‌های زیرساخت مورد نیاز شده است به گونه‌ای که این تأسیسات در بافت فرسوده وجود نداشته و باید از صفر در خارج از شهرها ایجاد کنیم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه برنامه دولت یازدهم مسکن اجتماعی بوده است اما در حال حاضر دولت مجبور به تکمیل این پروژه می‌باشد.
 
قائد رحمت در ادامه بیان کرد: بنابراین بخش اعظمی از زیرساخت مسکن مهر انجام شده و انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی واحدهای باقی مانده را به نتیجه نهایی برساند.
 
وی گفت: حال اگر دولت اعتبار زیرساخت‌ها را با توجه به افزایش نرخ تورم محاسبه و به قیمت تمام شده مسکن اضافه کند عملاً این مشکل بر دوش مردم است حال با در اختیار گذاشتن تسهیلات بیشتر باید منابع قابل توجهی به سمت مسکن سوق داده شود که خود سبب بروز مشکلاتی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ایجاد می‌کند.
 
دبیر دوم کمیسیون عمران در پایان تصریح کرد: طبق گزارش وزیر راه و شهرسازی تلاش دولت مبنی بر بخشی در قالب تسهیلات برای مصرف‌کنندگان و بخشی دیگر را با تأمین اعتبار خود تکمیل کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار