آیت الله مقتدایی؛

مفاهیم قرآنی بیشتر مورد توجه قرار گیرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن کلام خدا است و برای مردم نارل شده است تا در آن تدبیر کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قم: شب گذشته آیت‌الله مقتدایی در مهمانی افطاری اعضای انجمن قرآن پژوهی حوزه که در بیت آیت‌الله علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه امروز در دانشگاه‌ها برنامه حفظ قرآن و ترتیل قرآن و مسابقات قرآنی برای دانش آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود و اقدام مناسبی است تاکید کرد: باید به مفاهیم قرآنی در کشورمان بیشتر از پیش توجه کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه علمیه در این راستا اقداماتی مناسبی داشته است گفت: قرائت قرآن اقدام بسیار مهمی می باشد چون کلام خداوند است و باید به آن توجه شود و حوزه علمیه نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی جلسات تفسیر قرآنی مناسبی را برگزار می‌کند.

آیت الله مقتدایی با تاکید برگفته مقام معظم رهبری که فرموده‌اند باید فهم قرآن‌کریم در جامعه ایجاد شود و همانند قرائت و ترتیل قرآن کریم، مسابقه‌ای برای فهم آیات الهی ایجاد شود اظهار داشت: باید بر لزوم توجه به فهم قرآن تاکید شود چراکه قرآن کریم برای مردم نازل شده است تا مردم نسبت به آن تدبر کنند و راه زندگی خویش را بیابند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان‌های مؤمن همواره به قرآن کریم توجه دارند گفت: آنها قرآن را برای خود معیار قرار می‌دهند و از آیات قرآن شفای درد خود را طلب می‌کنند و با تدبر در قرآن زندگی خویش را بنا می‌کنند.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به زحمات علامه طباطبایی برای نگارش تفسیر المیزان گفت: علامه طباطبایی 20 سال درباره قرآن کریم تلاش بی وقفه ای کرد و نتیجه زحماتش کتاب تفسیر المیزان است.

وی با بیان اینکه جوانان زیادی علاقه مند به قرآن و قرائت آن می‌باشند گفت: جوانان به قرائت قرآن اهتمام زیادی دارند و باید برای نشر فهم قرآن نیز برنامه‌های مناسبی اتخاذ شود و برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد و در این رابطه می‌توان با برگزاری مسابقات و اهدای جایزه به جوانان این امر را گسترش داد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.