مدیر کل سازمان بحران استان سیستان و بلوچستان:

آماده باش سازمان مدیریت بحران و هلال احمر هنگام وقوع گردبادها

مدیر کل سازمان بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: سازمان مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر برای مقابله با طوفان‌ها و گردوغبارهای احتمالی در استان سیستان و بلوچستان در حالت آماده‌باش هستند.

اربابی مدیر کل سازمان بحران استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،با اشاره به گرد و غبار شدید در شهر زابل اظهار کرد: از اواخر اردیبهشت ماه تا پایان شهریور منطقه سیستان و بلوچستان دچار وزش باد همراه با گرد و غبار بسیار می‌شود که در ادامه این معضل سرعت وزش باد در منطقه زابل به 67 کیلومتر در ساعت رسید.

وی افزود: ذرات معلق تند بادها در استان سیستان و بلوچستان وضعیت را بسیار مخاطره‌آمیز کرده است بطوری که سازمان هلال احمر این منطقه اقدام به پخش بیش از 1000 عدد ماسک نانو و صدها سبد غذایی میان شهروندان زابلی کرده است.

اربابی ادامه داد: همچنین شرکت آب و فاضلاب منطقه سیستان به حل کم آبی مخصوصا در روستاهای اطراف زابل پرداخته به طوری که با ارسال و اجاره تانکرهای آب سعی بر حل مشکل دارد.

وی گفت: سازمان شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز اقدام به بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی کرده است تا تردد با سهولت انجام پذیرد.

اربابی درپایان تصریح کرد: اداره برق منطقه سیستان و بلوچستان هم در مدت زمان اندکی به رفع قطعی برق در اسرع وقت در برخی نقاط حادثه دیده کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار