شیراز؛

كاهش نرخ بيكاري در استان فارس

کارشناسان بیکاری را معنای فاقد کار بودن تعریف می کنند، اما کار به معنای کارمزدی و کار در یک شغل شناخته شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران از شیراز؛  کارشناسان فرد فاقد شغل را کسی می دانند كه در سن كار 15 تا 65 سال قرار دارد و نمی تواند شغلی پيدا كند.

نقش‌ بیكاری‌ و تبعات‌ آن‌ را نمی‌توان‌ در بروز آسیب‌های‌ اجتماعی‌ نادیده‌ گرفت‌.

افزایش‌ نرخ‌ بیكاری‌ همواره‌ با گسترش‌ انواع‌ آسیب‌های‌ اجتماعی‌، بزهكاری‌ها، فقر، طلاق و اعتياد، همراه بوده است.

آمارها نشان می دهد مسولان مرتبط با کار و اشتغال در استان فارس با توجبه به معضل بیکاری و پیامد های آن ، موضوع اشتغال و کارافرینی را در اولویت قرار داده و نرخ بیکاری را در این استان کاهش داده اند.

مدير اشتغال و كارآفريني اداره كار و امور اجتماعي استان فارس می گوید : بر اساس اطلاعات بدست آمده از مركز آمار ايران، نرخ بيكاري در فصول بهار، تابستان و پاييز سال 93 در استان فارس به ترتيب 14 و 1 دهم، 11 و 3 دهم و 10 و 1 دهم در صد بوده است.

سعيد بياري می افزاید: در سه فصل بهار، تابستان و پاييز 93 استان فارس رتبه هاي 26، 20 و 17 كشور را از لحاظ اشتغال افراد داشته است.

وي تصریح می کند: اطلاعات مرتبط با زمستان 93 و بهار 94 اعلام نشده است.

به گفته مدير اشتغال و كارآفريني اداره كار و امور اجتماعي استان فارس، بر اساس آمار اشتغال دفاتر كاريابي در سال 93 در مجموع 16 هزار و 17 نفر و در دو ماهه نخست امسال، تعداد دو هزار و 199 نفر مشغول به كار شده اند.

بياري اظهار می دارد: بر اساس آخرين نتايج سرشماري نفوس و مسكن در سال 1390، شهرستان هاي پاسارگاد،خنج و بوانات به ترتيب با نرخ بيكاري 9 و 4 دهم، 10 و 2 دهم و 10 و 5 دهم درصد بهترين و شهرستان هاي خرامه، رستم و ممسني به ترتيب با نرخ بيكاري 31 و 8 دهم، 24 و 9 دهم و 24 و 6 دهم در بدترين وضعيت به لحاظ نرخ بيكاري قرار دارند.

وي اضافه می کند: از جمله برنامه هاي اداره كل كار و امور اجتماعي براي كاهش بيكاري در سال 94، طرح كارورزي، تقويت كاريابي هاي داخلي و خارجي، تسهيلات مشاغل خانگي، پرداخت يارانه بنگاه هاي توليدي و اعزام نيروي کار مهندسي به خارج است.

مدير اشتغال و كار آفريني با بيان اين كه تمايل و تمركز مردم بیشتر به به كارهاي اداري است می گوید : مهارت آموزي به همراه چگونگي نحوه فروش مهارت هاي اخذ شده مي تواند ورود افراد به كسب و كار را تسهيل بخشد.

انتهای پیام/س



برچسب ها: کاهش ، بیکاری ، استان ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.