طرح تامين آب نيروگاه همدان در آستانه بهره‌برداری

معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای باختر از نزديك شدن زمان بهره‌برداری از اولين طرح تامين آب نيروگاهی كشور از پساب فاضلاب شهر همدان خبر داد.

به گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مجتبي داودآبادی گفت: استفاده از پساب تصفیه خانه در صنعت نیروگاهی در حجم گسترده برای اولین بار در کشور در نیروگاه شهید مفتح همدان اجرا شده که این امر موجب کاهش مصرف آب منابع زیرزمینی به ویژه در شرایط بحران آب در منطقه را فراهم ساخته است.

وی ادامه داد: این طرح موجب افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاه شهید مفتح همدان در ایام اوج مصرف برق در تابستان سال جاری برای جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه انتقال پساب فاضلاب همدان با اعتباری در حدود 800 میلیارد ریال در دست اجرا است، افزود: پیگیری مستمر و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان برق باختر بر انجام و اجرای پروژه مذکور باعث شد این پروژه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

داودآبادی با بیان اینکه تمامی قطعات مورد نیاز از طریق تولید کنندگان داخل کشور تولید و تأمین شده است افزود: استفاده از شیرآلات فولادی ویژه و لوله های GRP به منظور رفع مشکل خوردگی تجهیزات در دستور کار طرح قرار داشته است. 

وی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه انتقال پساب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح همدان از پیمانکاران توانمند و متعدد استفاده شده است افزود: این پروژه تاکنون 95 درصد پیشرفت داشته و از لوله های انتقال پساب به قطر 900 میلی متر و به طول 44 کیلومتر استفاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: با استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه همدان در نیروگاه گام موثری در راستای صیانت از محیط زیست و رفع کامل آلودگی شیمیایی و بیولوژیکی ناشی از پساب بر محیط زیست برداشته شده است.

داود آبادی در پایان افزود: هم‌زمان با اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه شهید مفتح پروژه احداث برج خنک‌کن خشک یک واحد این نیروگاه هم در راستای افزایش راندمان نیروگاه و کاهش مصرف آب در حال اجرا است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیروگاه ، همدان ، پساب ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار