وقتی قانونگذار زیربار قانون نمی رود

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری در جریان تذکرات پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی وظیفه قانون گذاری در کشور را برعهده دارد، رعایت قانون و قانون پذیری یکی از موضوعاتی است که خود مجلس باید رعایت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری تاکید کرد: بارها و بارها رهبری سازمان ها و نهادها را به رعایت قانون تاکید کرده اند و گلایه های جدی درباره عدم رعایت نمای شهری به ویژه از سوی سازمان های دولتی داشتند.

به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری، این ساختمان با مساحت 298 هزار متر مربع ساخته می شود و با توجه به اینکه محل پارلمان ملی کشور است، قطعا رعایت مبانی معماری ایران و اسلامی و نماهای شهری از اولویت های اصلی مجلس باید باشد. این در حالی است که به رغم مکاتبات شهرداری با مجلس و حضور نمایندگان هیات رئیسه و مسئولان فنی ساختمان در منطقه 12 و معاونت شهرسازی متاسفانه آنها به قانون عمل نکرده و یک ساختمان تمام شیشه ای را در آنجا می سازند.

وی گفت: این در صورتی است که به موجب مقررات ملاک عمل، ساختمان های شاخص بالای 12 طبقه از همان زمان موظف بودند در کمیته نما شرکت کرده و ملزم به رعایت نمای شهری شوند.

سالاری ادامه داد: در جلساتی که اداره کل معماری ساختمان هم گذاشته است، دوستان در جلسه حضور پیدا نکرده اند. خواهش من این است که شهرداری تهران از اجرای این ساختمان جلوگیری کند و حتما این نما باید رعایت شود. همه چیزهایی که به مردم الزام کرده ایم به طریق اولی مجلس شورای اسلامی باید بیشتر از خود مردم این موضوع را رعایت کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همواره این نقد را به وزارت نیرو داریم که وزارت نیرو که به دنبال موضوع صرفه جویی انرژی است، ساختمان خود را شیشه ای ساخته است.

 چمران: نباید نمای مجلس موجب سرافکندگی شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان جلسه علنی امروز شورا درباره ساختمان در حال ساخت در محل مجلس شورای اسلامی، گفت:  ساختمان مجلس شورای اسلامی یک سمبل خواهد شد و باید این موضوع را درباره نما رعایت کند.

وی تاکید کرد: اینکه یک ساختمانی با شیشه و کمپوزیت می سازیم، چیز عجیب و غریبی خواهد شد که موجب سرافکندگی معماری ما خواهد شد.

چمران تصریح کرد: قانونی در مجلس با عنوان قانون استخدامی شهرداری ها درحال تصویب است اما محتوای این دستور در خلاصه تضعیف شهرداری ها و گرفتن اختیارات از شهرداری ها  و شوراهاست. همه چیز زیر نظر سازمان شهرداری ها و دهیاری ها قرار خواهد گرفت اما چون این سازمان مصوبه ندارد، به این اسم برای آن سازمان مصوبه می گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: این برای نظام خوب نیست که می خواهیم سازمانی را جا بیاندازیم همه شهرداری ها و شوراها را خراب کرده و تضعیف واقعی کنیم.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار