بدون دخالت انسانی فال حافظ بگیرید!

فال حافظ از دور همی های قدیمی به خیابان ها و مترو از آنجا به تلگرام آمده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،از دیرباز مردم جهان دیوان شعر بعضی شاعران آسمانی را برای فال زدن و با خبرشدن از احوال آینده به کار برده‌اند و در فرهنگ ما ایرانیان مردم با حافظ چنین ارتباطی یافته‌اند و اشکالی در آن نیست زیرا فال برای تفنن و دلگرمی و روحیه گرفتن است نه راه زندگی را با آن انتخاب کردن وگرنه به قول حافظ:


هرگه که دل به عشق دهی خوش دمی بود        در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست

 
فال حافظ بگیرید بدون دخالت انسانی
 

با این اوصاف و طبق رسوم قدیم فال گرفتن از دیوان حافظ حال و شرایط خاصی دارد که معمولاً هنگامی که افراد دور یکدیگر جمع شده اند به گرفتن فال می پردازند. فال خوانی کار هر کسی نیست. در اغلب موارد فردی که ریش سفید مجلس و مورد احترام دیگران و از صدایی دلنشین و سواد کافی برخوردار است، برای فال گرفتن و فال خوانی انتخاب می شود. شیوه ی انتخاب غزل و فال خوانی نیز دارای آداب و شرایطی است.

فال حافظ از شبهای بلند زمستان و دور همی ها به خیابان های شلوغ و پر سر و صدا رسید از آنجا به تونل های زیرزمینی مترو و بعد از سایتهای فال بینی در کنار سایر فال های بی محتوا اکنون در صفحات گروه های تلگرامی است.

اینقدر آسان و سریع شده که دیگر یادمان میرود نیت کنیم نه یکبار نه دوبار چندین بار کلیک می کنیم تا به منظور مورد نظر خودمان برسیم.

تلگرام میگوید: فال حافظ بگیرید بدون دخالت انسانی!اصلا یادشان رفته فلسفه فال حافظ چه بود.
 
 
فال حافظ بگیرید بدون دخالت انسانی
 
 
فال حافظ بگیرید بدون دخالت انسانی
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار