رودهن؛

نشت ‌یابی بیش از 70 کیلومتر از شبکه آبرسانی شهر رودبار‌قصران

مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفای شرق استان تهران گفت: به منظور کاهش میزان هدر رفت آب در جهت مدیریت صحیح مصرف، شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز و همچنین ارتقاء سطح خدمات شرکت، بیش از 70 کیلومتر از شبکه آبرسانی شهر رودبار‌قصران در اوشان، فشم و میگون نشت‌یابی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رودهن، حمیدرضا فضلی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: توپوگرافی زیاد منطقه، فرسوده و قدیمی بودن لوله‌ها و فشار بالای آب در برخی مناطق از عوامل اصلی شکستگی لوله و اتفاقات در شبکه و انشعاب منطقه است که با توجه به استاندارد‌های نشت‌یابی و بر اساس برنامه‌های دوره‌ای عملیات فوق در راستای شناسایی محل نشت و شکستگی‌ها انجام شد.

وی افزود: در این عملیات که با استفاده از روش صوت سنجی به وسیله دستگاه‌های قلم نشت‌یابی، سوند سنس ،کرولیتور و ژنوفون صورت گرفته است ، 53 مورد نشتی شناسایی و ترمیم شد که 41 مورد انشعاب و 12 مورد مربوط به شبکه بود.

فضلی گفت: تعداد انشعاب‌های غیر مجاز شناسایی شده در عملیات فوق نیز هشت فقره بوده که اعمال قانون گردید ضمن اینکه با توجه به فشار شبکه و مدت زمان هدر‌رفت آب طبق استانداردهای موجود، مقدار آب صرفه‌جویی شده حدود 13 لیتر در ثانیه محاسبه شد.

شایان ذکر است شرکت آبفای شمالشرق استان تهران در شهر رودهن مستقر است و شهرهای فشم، رودبار و قصران، شمشک، لواسان، پردیس، بومهن، رودهن، آبعلی، دماوند، کیلان، آبسرد، ارجمند و فیروزکوه را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.