با اجرای خط انتقال فاضلاب پونک انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از فاضلاب مناطق 5 و 2 شهرداری تهران

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: خط انتقال فاضلاب پونک با هدف انتقال فاضلاب منطقه 5 و بخشی از منطقه 2 شهرداری به روش لوله‌رانی (میکروتونلینگ) در دست اجرا است.

به گزارش حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اصغر ریاضتی در اين خصوص اظهار داشت: این خط انتقال تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است و با بهره‌برداری از خط انتقال فاضلاب پونک بخش عمده منطقه 5 شهرداری تهران و بخش‌هایی از منطقه 2 تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای متراژ بالایی از این خط در تقاطع بزرگراه‌های اشرفی اصفهانی و همت و همچنین کنار گذر همت تا تصفیه خانه و با در نظر گرفتن شرايط خاص ترافیکی و حجم خاک‌برداری و عمق حفاري در عمق 20 متری زمین، اجراي خط به روش لوله‌راني انجام مي‌شود تا مناسب‌ترین راندمان و کیفیت و كمترين حجم حفاري و خاك‌برداري را داشته باشد. 

ریاضتی افزود: اين پروژه به طول 4400 متر با لوله‌های قطر 1000 و 1200 ميليمتر از خیابان 35 متری گلستان واقع در منطقه پونک آغاز و با عبور از زیر اتوبان اشرفی اصفهانی و در تقاطع دیگر با عبور از زیر بزرگراه یادگار امام به تصفیه‌خانه شهرک غرب ختم می‌شود. 

ریاضتی ادامه داد: به منظور تسریع در اتمام پروژه، در حال حاضر در چندین جبهه کاری عملیات اجرایی لوله‌رانی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این خط در نیمه دوم سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران تصریح کرد: هم‌اکنون شبکه‌های فرعی فاضلاب در این مناطق به صورت قراردادهای فاینانس داخلی در دست اجرا است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار