پیامدهای شرایط بد اقتصادی و معیشتی در نوار غزه از زبان وزیر امور خارجه هلند

وزیر امور خارجه هلند روز چهارشنبه اعلام کرد شرایط بد اقتصادی و معیشتی در غزه به «خشونت» در این منطقه منجر می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان وزیر امور خارجه هلند روز چهارشنبه اعلام کرد شرایط بد اقتصادی و معیشتی در غزه به «خشونت» در این منطقه منجر می شود.

برت کوندرس که صبح امروز وارد غزه شد در نشستی خبری گفت: اوضاع در غزه بسیار سخت و ناگوار است.

کوندرس افزود: تثبیت آتش بس غزه و رژیم اسراییل با بهبود اوضاع اقتصادی در غزه مرتبط است.

وی اظهار داشت:‌ امروز از طریق گذرگاه مرزی کرم ابو سالم وارد غزه شدم. من از طریق همکاری و رایزنی با همه طرف های ذیربط برای بهبود اوضاع اقتصادی غزه و بازسازی آن تلاش خواهم کرد.

وزیر امور خارجه هلند تاکید کرد: با شماری از خانواده های فلسطینی که خانه و فرزند خود را در جنگ اخیر از دست داده اند صحبت کردم و صلح و آرامش و تکرار نشدن جنگ و تنش را برای آنان آرزو کردم.

کوندرس بر ضرورت این که دولت وفاق ملی فلسطین ماموریت خود در غزه را به دست گیرد تاکید و تصریح کرد: در سفر دیروز به رام الله در کرانه باختری رود اردن با شماری از مقامات فلسطینی دیدار و بر ضرورت تلاش برای بهبود اوضاع اقتصادی فلسطین تاکید کردم.

این وزیر هلندی همچنین در خصوص پیشرفت روند صلح و حمایت از مذاکرات سیاسی بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان با هدف دستیابی به راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسراییل ابراز امیدواری کرد.

وی هرگونه دیدار با رهبران حماس در نوار غزه را تکذیب کرد و گفت: امیدوارم که طرف های بین المللی و اروپایی ماموریت گفتگو با مقامات حماس را برای دستیابی به توافق آتش بس طولانی مدت با رژیم اسراییل بر عهده بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما» از غزه ، وزیر امور خارجه هلند در دیدار چند ساعته از نوار غزه از مناطق مختلف این منطقه به خصوص آثار حمله اخیر رژیم اسراییل به غزه و خرابی های گسترده ناشی از آن دیدن کرد.

وی از محله الشجاعیه در شرق شهر غزه که در زمان جنگ هدف حملات گسترده صهیونیست‌ها قرار گرفت و شمار زیادی خانه و تاسیسات زیربنایی در آن نابود شد دیدن کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار