رودهن؛

تولید دام سبک در شهرستان‌هایی مانند ورامین مطلوب است

رئیس اتحادیه توزیع گوشت گوسفندی گفت: تولید دام سبک در شهرستان‌هایی مانند ورامین که در بحث تولید دام سنگین نقش محوری در کشور دارند، مطلوب است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رودهن؛ علی اصغر ملکی در مورد نقش استان تهران در تولید گوشت گوسفندی در کشور گفت: دامداری های زیادی در استان تهران بخاطر بافت سنتی روستاها وجود دارد.

رئیس اتحادیه توزیع گوشت گوسفندی استان تهران در ادامه این مطلب تصریح کرد: با وجود اینکه حجم بالایی از دام های سنگین در شهرستان های استان تهران پرورش داده می شوند ، تولید دام سبک در این مناطق نیز به چشم می خورد .

ملکی با تاکید بر اینکه ورامین و شهرستان‌هایی مانند فیروزکوه و ورامین در تولید دام سنگین نقشی پر رنگ دارند، اضافه کرد: دام سبک نیز در این مناطق تولید و در چرخه تولید و توزیع گوشت قرمز در کشور سهم دارند .

رئیس اتحادیه توزیع گوشت گوسفندی استان تهران در خاتمه اظهار داشت: باوجود اینکه دامپروری های فیروزکوه از مرکز فاصله زیادی دارند ولی نظارت های بهداشتی براین دامپروری ها به دقت صورت می گیرد .

شایان ذکر است تولید گوشت و همچنین شیر استان تهران نیز بیشتر در شهرستانهای ورامین ،فیروزکوه، رودهن و دماوند صورت می گیرد.

انتهای پیام /ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.