عضو کمیسیون انرژی مجلس:

میادین مشترک را از اغما خارج کنید

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:برای اینکه سهم از دست رفته خود را در میادین مشترک بازیابیم بایستی دولت و مجلس برنامه مدونی را برای رسیدن به این هدف داشته باشند.

موسی احمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تدوین برنامه ششم توسعه در صنعت نفت گفت: بحث توسعه نفت و گاز و پتروشیمی در کمیسیون انرژی مجلس مورد ارزیابی قرار گرفته به طوری که لوایح و طرح‌های آن با حساسیت در این کمیسیون دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا کمیته تخصصی برای بررسی روند اجرایی پروژه‌ها تشکیل شده است تا تصمیمات عاقلانه برای پیشبرد اهداف مورد نظر درجهت دستیبابی به افزایش تولید و صادرات در این صنعت گرفته شود.

احمدی افزود:یکی از موضوعاتی که اخیرا در کمیسیون انرژی مجلس پیگیری می‌شود بحث اساسنامه شرکت ملی نفت ایران است که این موضوع از سال 93 در دست بررسی است که با این روش یک تحول بزرگ برای شفاف سازی طرح‌های کلیدی ایجاد خواهد شد.


وی تاکید کرد: کمیسیون انرژی مجلس منتظر برنامه ششم توسعه است که بتواند پروژه‌های کلیدی در رابطه با میادین مشترک و ظرفیت افزایش تولید دربخش نفت وگاز و پتروشیمی را مورد ارزیابی قرار دهد چرا که الویت وزارت نفت در لایحه بودجه که به تصویب دولت رسیده است توسعه میادین مشترک می‌باشد.

کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اعتبارات برای توسعه پروژه‌های نفت و گاز در بودجه به تصویب رسیده است و نگاه مجلس بر این است که میادین مشترک در الویت کاری قرار گیرد چرا که هم اکنون کشورهای همسایه چندین برابر از این میادین برداشت کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه سهم از دست رفته خود را در میادین مشترک بازیابیم بایستی دولت و مجلس برنامه مدونی را برای رسیدن به این هدف داشته باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار