عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

ضرورت بکارگیری فناوری نوین در توسعه میادین مشترک

جعفری سرمایه‌گذاری و ایجاد بسترهای مناسب برای به کارگیری فناوری‌های نوین را در میادین مشترک ضروری دانست و گفت: با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان عقب‌ماندگی برداشت از میادین مشترک را جبران کرد.

ضرورت بکارگیری فناوری نوین در توسعه میادین مشترکجلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه ششم توسعه در صنعت نفت اظهار داشت: صنعت نفت یکی از صنایع محوری و پیشران توسعه اقتصاد کشور است که در این خصوص مجلس اولویت‌های ویژه‌ای را برای آن اختصاص داده است.                                                                                                                                                                                                                                 
وی تصریح کرد: برای توسعه میادین مشترک و صنعت پتروشیمی در لایحه برنامه ششم توسعه باید توجه بیشتری صورت گیرد چرا که اکثر کشورهای همسایه در برداشت میادین مشترک از ایران جلوتر هستند.

جعفری سرمایه‌گذاری و ایجاد بسترهای مناسب برای به کارگیری فناوری‌های نوین را در میادین مشترک ضروری دانست و گفت: با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان عقب‌ماندگی برداشت از میادین مشترک را جبران کرد.

وی در خصوص سازندگان داخلی اظهار داشت: با انجام توافقات حاصله متأسفانه سازندگان داخلی این دغدغه را دارند که با ورود سرمایه‌گذاران خارجی این قشر صنعتگر به فراموشی سپرده شود چرا که این امر در برنامه پنجم توسعه اتفاق افتاده بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در قانون برنامه ششم توسعه بندهایی برای حمایت از قانون توان حداکثری ساخت داخل لحاظ شده است به طوری که بومی‌سازی 70 درصد تجهیزات نفتی توسط سازندگان داخلی تأمین می‌شود بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود این میزان به 95 درصد برسد.

جعفری افزود: صنعت نفت در برنامه ششم یک صنعت مطرح در دنیا خواهد بود به شرطی که برنامه‌ریزی مدون برای رسیدن به اهداف مورد نظر داشته بشیم.

وی تأکید کرد: صنعت اکتشاف امروزه با روش‌های جدیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد برای اینکه کشورمان در حفاری و اکتشاف چاه‌های نفتی موفقیت‌هایی را کسب نماید باید از صنایع نوین و شناسایی کشورهای مطرح که از تکنولوژی کارآمد برخودارند استفاده نمایند.

جعفری در تدوین قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: در تدوین قراردادهای نفتی باید اطمینان را برای سرمایه‌گذار خارجی و داخلی فراهم کرد چرا که سرمایه‌گذار با درآمدهای حاصله خود وارد عرصه سرمایه‌گذاری در این صنعت می‌شود اگر امنیت سرمایه‌گذاری در  کشور میسر نباشد بدون شک هیچ سرمایه‌گذاری حضور پیدا نخواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: همچنین در قراردادهای جدید شفافیت باید لحاظ شود و کمیسیون انرژی این موضوع را پیگیری می‌کند.

جعفری در خصوص دکل گمشده گفت: در این خصوص اطلاعات دقیقی ندارم اما مجلس بی‌تردید این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا سرمایه از دست رفته وارد چرخه اقتصاد کشور شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار