ضمایم محرمانه ای که توافق با ایران را به خطر انداخت

واشنگتن پست نوشت: توافق ایران با درخواست دو سناتور برای در اختیار قرار گرفتن مواد محرمانه آن به خطر افتاد.

ا

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  واشنگتن پست نوشت: توافق ایران با درخواست دو سناتور برای در اختیار قرار گرفتن مواد محرمانه آن به خطر انداخت.

دو نماینده ارشد جمهوریخواه آمریکا با ارسال نامه ای خواستار دریافت ضمیمه های محرمانه توافق هسته ای ایران شدند.

سناتور مایک پومپو و سناتور تام کاتن روز جمعه در وین نشستی با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشتند که در این نشست آژانس به آنها گفت توافق بین ایران و آژانس به عنوان بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک محرمانه باقی خواهد ماند و آژانس آن را در اختیار دیگر کشورها،کنگره یا عموم نخواهد گذاشت.

یک توافق درباره بازرسی از مجموعه نظامی پارچین و دیگری درباره جزییات نحوه همکاری آژانس و ایران برای حل موضوعات باقیمانده در خصوص ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای است.

سخنگوی سناتور باب کورکر نماینده جمهوریخواه تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت که سناتور کورکر و سناتور کاردین نامه ای محرمانه به جان کری وزیرامور خارجه آمریکا ارسال کردند و از وی خواستند دو سند اضافی دیگر مرتبط با توافق هسته ای با ایران که به کنگره برای بازبینی ارسال نشده است،در اختیار آنها قرار گیرد.

براساس قانون بازبینی توافق ایران تا زمانی که همه توافق و همه مواد و ضمایم مرتبط تحویل نشود، بررسی شصت روزه آغاز نخواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا بدون این لایحه مجبور نبود آنچه را که به ایرانی ها وعده داد،افشا کند.این لایحه از رئیس جمهور می خواهد همه مواد مرتبط با توافق هسته ای را در اختیار کنگره قرار دهد. رئیس جمهور این لایحه را امضاء کرد و اکنون به نظر می رسد که می خواهد آن را نادیده گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار