شهرکرد؛

پیش بینی ادامه بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ادامه بارش‌ها تا پایان امروز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قطره با بیان اینکه شدت بارش‌های امروز در چهارمحال و بختیاری نسبت به روزهای گذشته کاهش دارد پیش‌بینی کرد: بارش‌های شدید و رگباری باعث آب گرفتگی معابر در برخی مناطق استان بشود.

وی گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی وزش باد شدید و رگبار پراکنده تا پایان امروز به ویژه عصر پدیده غالب در منطقه است که پس از آن و با خروج سامانه بارشی، شاهد آسمان صاف و افزایش دما در استان خواهیم بود.

قطره افزود: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (30 و 31 تیر) بیشترین میزان بارش‌ها از ایستگاه‌های کوهرنگ در منطقه کوه‌ سفید و دشت لاله های واژگون با 40 میلیمتر و شهرکرد با 33 میلیمتر گزارش شده است.

اداره كل مديريت بحران چهارمحال و بختیاری هم با توجه به پیش بینی ادامه بارش ها در استان، از گردشگران، دامداران، کشاورزان و عشایر خواست ضمن توجه جدی به رعایت نکات ایمنی، از حضور، برپایی چادر، اسکان و چرای دام در کنار رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، ارتفاعات و نقاطی که احتمال جریان سیلاب وجود دارد، خودداری کنند.

نخستین بارندگی تابستانه و کم سابقه چهارمحال و بختیاری در سالجاری که از بعدازظهر دوشنبه این هفته تا شب گذشته ادامه داشت، باعث جاری شدن سیلاب و پس از آن خنکی و لطافت ویژه هوا در مرکز و نقاط مختلف این استان شده است.


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.