شهرکرد؛

بارش باران در سورشجان و شهرکرد به بیش از 20 میلیمتر رسید

بیشترین میزان بارندگی های تابستانه 2 روز گذشته در استان چهارمحال و بختیاری، با 25.3 میلیمتر و 21.7 میلیمتر به ترتیب از ایستگاه های سورشجان و شهرکرد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش های رگباری باران 2 روز گذشته در سراسر این استان گفت: میزان این بارندگی در ایستگاه شهرکرد، 21.7 میلیمتر، بروجن 4.5 میلیمتر، سامان 9.6 میلیمتر، بن 6.2 میلیمتر، سورشجان 25.3 میلیمتر، کوهرنگ 3.1 میلیمتر، فرخشهر 7.8 میلیمتر، فارسان 4 میلیمتر، اردل 3.3 میلیمتر، بلداجی 1.7 میلیمتر، آورگان 5.4 میلیمتر و دزک 0.8 میلیمتر بوده است.

مهرداد قطره افزود: این بارندگی منجر به آبگرفتگی معابر شهرها، وارد آمدن خسارات به مزارع گندم روستاها و احشام عشایر در برخی نقاط این استان شد.  

وی، میانگین وزنی بارندگی سال زراعی جاری این استان را 582 میلیمتر عنوان کرد و از افزایش 20 درصدی میزان بارندگی این سال در فاصله اول مهر تا 31 تیر نسبت به دوره مشابه سال گذشته خبر داد.

قطره اضافه کرد: این میزان بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت اول مهر تا پایان تیر و نسبت به میانگین سال زراعی کامل (اول مهر تا پایان شهریور) 3 درصد کاهش دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر عبور امواج ضعیف از فراز منطقه طی سه روز آینده است که در بعدازظهرها افزایش ابر، وزش باد، بارش های رگباری و رعد و برق را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: بارش ها طی 48 ساعت آینده بیشتر در قسمت های جنوب شرق و شمال غرب استان خواهد بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری هم با تأکید بر اینکه طبق پیش بینی انجام شده، امروز و فردا (چهارشنبه و پنج شنبه) هم شاهد بارش باران و احتمالاً وقوع سیلاب بویژه در بعدازظهر امروز در نقاط مختلف استان خواهیم بود، از گردشگران، دامداران، کشاورزان و عشایر خواست ضمن توجه جدی به رعایت نکات ایمنی، از حضور، برپایی چادر، اسکان و چرای دام در کنار رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، ارتفاعات و نقاطی که احتمال جریان سیلاب وجود دارد، اکیداً خودداری کنند.

ستار فرهادی همچنین از آماده باش و فعالیت 7 اکیپ ستاد مدیریت بحران استان به دنبال بارش های 48 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان خبر داد.

نخستین بارندگی تابستانه و کم سابقه استان در سالجاری که از عصر روز دوشنبه تا شب گذشته ادامه داشت، باعث جاری شدن سیلاب و پس از آن خنکی و لطافت ویژه هوا در مرکز و نقاط مختلف بام ایران شده است.

سورشجان مرکز بخش لاران از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله 15 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: باران ، سورشجان ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.