شهرکرد؛

خسارت باران تابستانی به عشایر چهارمحال و بختیاری

بارش شدید باران روز گذشته، به عشایر استان چهارمحال و بختیاری خسارت زیادی وارد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از شهرکرد؛ مدیرکل امور عشایر استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بارش شدید باران در بعدازظهر روز گذشته (سه شنبه 30 تیر 94) که تا شب نیز ادامه داشت، به تعدادی از عشایر شهرستان کوهرنگ خسارت وارد کرد.

یحیی حسین پور افزود: وقوع سیلاب در کوهرنگ، ضمن آسیب به 40 تا 50 خانوار عشایری، بیش از 200 رأس از دام های عشایر این منطقه را تلف کرد.

به گفته وی؛ سیلاب همچنین باعث زخمی شدن 2 نفر از عشایر منطقه گردید که برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

در 2 روز گذشته، نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری شاهد بارش رگباری باران، باد و رعد و برق بود که بارش باران در بعدازظهر روز گذشته (سه شنبه 30 تیر) شدت زیادی داشت.

گفتنی است بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی و اعلام قبلی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، نیروهای امدادی در مناطق مختلف این استان، روز گذشته برای پیشگیری از بروز سیل، به حالت آماده باش درآمدند.

اداره کل مدیریت بحران استان همچنین در اطلاعیه ای ضمن درخواست از گردشگران برای خودداری از برپایی چادر در کنار رودخانه ها و مسیل ها، به دامداران و عشایر توصیه کرد از چرای دام ها در ارتفاعات اجتناب کنند.

استان چهارمحال و بختیاری، پس از استان فارس دارای دومین میزان جمعیت عشایری کشور می باشد که در ییلاق بهار و تابستان در این استان سکونت دارند و ابتدای مهرماه به سمت مناطق قشلاقی و گرمسیر در استان خوزستان کوچ می کنند.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با 35 هزار نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر چلگرد ) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: باران ، خسارت ، عشایر ، کوهرنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.