تولید 70 درصد کاتالیست‌ واحد بهینه‌سازی بنزین پالایشگاه اصفهان

کارشناسان داخلی، 70 درصد کاتالیست‌های مورد نیاز واحد شماره سه بهینه‌سازی بنزین پالایشگاه اصفهان را تولید کردند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه برای فرآیند ساخت این کاتالیست‌ها حدود 2 سال کار پژوهشی انجام شد گفت: در زمینه ساخت کاتالیست های پیچیده  مورد نیاز واحد شماره سه بهینه‌سازی بنزین پالایشگاه اصفهان به خودکفایی رسیدیم.

چاووشی میزان کاتالیست مورد نیاز برای راه اندازی واحد شماره سه بهینه‌سازی بنزین پالایشگاه اصفهان را حداقل 100 تن اعلام کرد و افزود: تاکنون 70 تن این ماده تولید شده و به زودی 30 تن دیگر تولید می‌شود.

وی گفت: با راه اندازی واحد شماره سه بهینه سازی بنزین پالایشگاه اصفهان و تکمیل سیکل مجتمع بهینه سازی، تمام بنزین تولیدی این پالایشگاه بنزین یورو 4 می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: با  راه اندازی این واحد، علاوه  بر افزایش سود این شرکت، آلودگی هوا کاهش می‌یابد و از مشکلات زیست محیطی جلوگیری می‌شود. 

چاووشی گفت: در سال 92 به منظور اجرای طرح‌های زیست محیطی، دو واحد بهینه سازی بنزین ساخته و با اجرای این طرح‌ها، استانداردها ارتقا و بنزین یورو چهارتولید شد.

وی افزود: در پایان سال 98 مجموعه محصولات شرکت پالایش نفت اصفهان براساس استاندارد یورو تولید و نفت کوره نیز به‌طور کلی به جمع محصولات نفتی این شرکت با استاندارهای یورو اضافه می‌شود.

شرکت پالایش نفت اصفهان از سال 1358 فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی آغاز کرد و هم اکنون حدود 22 درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

ایـن شرکت در منطقه ای با مساحت 340 هکتار در شمال غربی اصفهان روزانه  375 هزار بشکه فراورده های نفتی تولید می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار