سناتور فرانسوی: رفتار اروپا درخصوص مسئله الحاق کریمه اشتباه بود

سناتور مشهور فرانسوی بی‌توجهی سران اروپا را نسبت به خواست مردم "شبه‌جزیره کریمه" در جداشدن از اوکراین و پیوند دوباره با روسیه اشتباه دانست.

گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس، یکی از سناتورهای مشهور فرانسوی امروز پس از پایان دیدار دو روزه هیئت نمایندگان مجلس فرانسه از شبه‌جزیره "کریمه" درباره تأثیر اوضاع اوکراین بر بحران رابطه اروپا و روسیه هشدار داد.

"ایو پوزو دی بورگو" گفت: "بی‌ثباتی در روابط اروپا و روسیه به زیان سراسر این قاره تمام خواهد شد. «توافق آتش‌بس مینسک» که با هدف پایان بخشیدن به درگیری‌ها در منطقه «دنباس» به امضای سران گروه "نرماندی" – متشکل از روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه – رسید، منجر به آغاز روند آشتی در میان طرف‌ها شده است و باید تا سال بعد ادامه پیدا کند."

بورگو اضافه کرد: "در صورت پایبندی طرف‌ها به توافق مینسک تا ژانویه 2016، می‌توان به دستیابی به حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلاف‌ها و درنتیجه بهبود روابط متشنج اروپا و روسیه امید داشت."

این سناتور فرانسوی در ادامه با اشاره به مسئله الحاق کریمه به خاک روسیه، بی‌توجهی اروپا به نتایج همه‌پرسی از مردم این منطقه را در خصوص تمایل به جداشدن از اوکراین اشتباه دانست.

شبه‌جزیره کریمه در فاصله سالهای 1784 تا 1954 تا قبل از اینکه "نیکیتا خروشچف" – از رهبران شوروی سابق – آن را به‌طور داوطلبانه به "جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین" بدهد، بخشی از خاک روسیه بود. مردم کریمه در 16 مارس 2014 توانستند با مشارکت 80 درصدی خود و کسب حداکثر مطلق آراء (95 درصد رأی آری) در همه‌پرسی اتحاد دوباره این شبه‌جزیره با فدراسیون روسیه پیروز شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار