تیری ماریانی: فرهنگ و تاریخ کریمه نشان از تعلق آن به روسیه دارند

وزیر سابق حمل‌و‌نقل فرانسه که قرار است بزودی وارد کریمه شود، از تعلق فرهنگ، تاریخ و ارزش‌های مردم این شبه‌جزیره به روسیه سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفر قریب‌الوقوع وزیر سابق حمل و نقل فرانسه در رأس هیئتی از نمایندگان مجلس این کشور به کریمه، نخستین دیدار سیاستمداران عالی‌رتبۀ غربی از این شبه‌جزیره پس از اتحاد دوباره آن با فدراسیون روسیه محسوب می‌شود.

"تیری ماریانی" در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: "کریمه بخش جدایی‌ناپذیر از خاک روسیه به لحاظ تاریخی، فرهنگی و جمعیت‌شناختی است."

ماریانی با اشاره به سفر هیئت نمایندگان مجلس فرانسه به کریمه افزود: "این هیئت وارد کریمه خواهد شد تا حقیقت را به‎طور مستقیم، بی‌واسطه و بدون جهت‌گیری دریافت کند."

هیئت فرانسوی در این دیدار با مقامات محلی و ساکنان این شبه‌جزیرۀ روسی گفتگو خواهند کرد. 

شبه‌جزیره کریمه در فاصله سالهای 1784 تا 1954 تا قبل از اینکه "نیکیتا خروشچف" – از رهبران شوروی سابق – آن را به‌طور داوطلبانه به "جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین" بدهد، بخشی از خاک روسیه بود.

مردم کریمه در 16 مارس 2014 توانستند با مشارکت 80 درصدی خود و کسب حداکثر مطلق آراء (96 درصد رأی آری) در همه‌پرسی اتحاد دوبارۀ این شبه‌جزیره با فدراسیون روسیه پیروز شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار