حفر و تکمیل 60 حلقه چاه نفت و گاز در چهار ماهه امسال

در چهار ماه نخست امسال 60 حلقه چاه نفت و گاز در دورترین مناطق خشکی و دریایی کشور حفر و تکمیل شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری امروز گفت: شمار چاه‌های تکمیل شده از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال در مقایسه با دوره مشابه پارسال 12 حلقه بیشتر است که افزایش 20 درصدی را نشان می‌دهد.

مهران مکوندی افزود: از این چاه‌ها 31 حلقه توسعه ای توصیفی، 27 حلقه تعمیری و 2 حلقه اکتشافی بوده است که 39 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پنج حلقه در گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره، 2 حلقه مربوط به مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و 10 حلقه در قالب طرحی مربوط به شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) است.

وی افزود: در این مدت در مجموع 121 هزار و 287 متر حفاری چاههای نفت و گاز با کاربست 73 دکل ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی انجام شده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: با تلاش مستمر نیروهای عملیاتی و پشتیبانی شرکت و هماهنگی با شرکت‌های متقاضی در مدت یاد شده حفاری هشت حلقه چاه 164 روز زودتر از برنامه پیش بینی شده از طرف واحدهای متقاضی به پایان رسید که از نظر زمان به تولید رسیدن چاه و ترخیص دکل حفاری دارای ارزش اقتصادی بالایی است.

وی با اشاره به پیوستن دکل حفاری سنگین خشکی 39 فتح در ابتدای امسال به ناوگان شرکت، افزود: در زمان حاضر دکل‌های جدید ملکی 94 و 95 فتح نیز مراحل راه اندازی در موقعیت‌های تعیین شده در مناطق نفتخیز جنوب را طی می‌کنند که براساس برنامه دکل 94 تا یک ماه آینده وارد مدار عملیات خواهد شد.

ناوگان شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون 74 دکل سبک، سنگین و فوق سنگین در اختیار دارد که هم اکنون در گستره عملیاتی شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خراسان رضوی و هرمزگان در حال حفر چاههای نفت و گاز هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار