تامین آب آشامیدنی 50 ساله خلخال با بهره‌برداری از سد بفراجرد

فرماندار خلخال از تامین آب آشامیدنی 50 سال آینده این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ نظری در بازدید از عملیات اجرایی پروژه خط انتقال آب سد بفراجرد افزود: با تکمیل و بهره برداری از پروژه های سد بفراجرد ، خط انتقال آب 11 کیلومتری از محل سد تا شهر ، تصفیه خانه آب آشامیدنی و مخازن 10 هزار متر مکعبی، مشکل کمبود آب آشامیدنی مناطق حاشیه ای و مرتفع شهر خلخال حل خواهد شد.

وی افزود: امسال برای اجرای پروژه های خط انتقال آب و احداث مخازن آب آشامیدنی شهر خلخال 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته و برای تکمیل این پروژه ها 180 میلیارد ریال در مدت دو سال هزینه خواهد شد.

فرماندار خلخال همچنین با اشاره به به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر در روزهای آینده گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با پیش بینی تولید سالانه 4.5 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی برای مصرف شهر خلخال اجرا می شود.

نظری با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای احداث تصفیه خانه آب آشامیدنی خلخال توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل خریداری شده گفت: کلنگ احداث این پروژه بزرگ خلخال به زودی با حضور مسئولانی از وزارت نیرو بر زمین زده خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر تامین سالانه 4.5 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از محل آب سد بفراجرد 1.5 میلیون متر مکعب آب نیز از طریق آب رودخانه هروچایی تامین خواهد شد.

فرماندار خلخال با اشاره به افزایش اعتبارات پروژه در حال احداث سد بفراجرد خلخال گفت: اعتبار این طرح سال گذشته 20 میلیارد ریال بود که این مبلغ به 200 میلیارد ریال افزایش یافته است.
نظری افزود: با تزریق این اعتبار به پروژه سعی می شود این سد تا پایان امسال به مرحله آبگیری رسیده و با پایان کار پروژه های خط انتقال و تصفیه خانه کار ساخت این سد پایان یابد.

شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع شده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.