مشهد؛

تمایل تجار خارجی به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از چند برابری تمایل تجار خارجی به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس نسبت به سال های قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ احمد صادقی گلمکانی گفت: اخیرا با سرمایه گذاران خارجی از کشورهای روسیه ، مولداوی ، چین و ترکیه برای سرمایه گذاری در طرح های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی سرخس وارد مذاکره شده ایم که به نسبت گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: در سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری های پیشرفته ، گسترش و تسهیل تولید ، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج کشور اشاره شده و این سیاست ها در کنار حمایت دولت عاملی برای رشد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به هزینه چهار هزار میلیارد ریالی آستان قدس رضوی برای تامین زیرساخت ها در سرخس افزود: استفاده مطلوبی از شرایط این منطقه ارزشمند اقتصادی نشده در حالی که سرخس می تواند به بزرگترین قطب تجاری و صنعتی شرق کشور تبدیل شود.

صادقی گلمکانی گفت: کل سرمایه گذاری آستان قدس رضوی در این منطقه تاکنون سه هزار و 200 میلیارد ریال بوده است که از این میزان یک میلیون و 485 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی بود.

گفتنی است10 واحد صنعتی با اشتغالزایی 300 نفر مستقیم و 900 نفر غیرمستقیم در منطقه ویژه اقتصادی فعال و هشت واحد صنعتی با اشتغالزایی 800 نفر مستقیم در دست ساخت است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.