شهرکرد؛

مصرف سموم کشاورزی در ایران از متوسط جهانی کمتر است

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مصرف سموم کشاورزی در ایران از متوسط مصرف جهانی کمتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدعلی باغستانی در نشست ستاد فنی حفظ نباتات استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: میزان مصرف سموم کشاورزی در دنیا یک هزار گرم در هکتار می باشد که در کشور ایران این میزان 500 تا 700 گرم بوده و از متوسط مصرف جهانی کمتر است.

وی امنیت غذایی را از وظایف مهم سازمان حفظ نباتات برشمرد و افزود: سلامت غذایی از مؤلفه های امنیت غذایی است.

باغستانی اضافه کرد: 2 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی و باغی کشور زیر پوشش IPm قرار دارد و یک هزار و 100 کلینیک گیاهپزشکی با حضور 5 هزار کارشناس برای نظارت بر باغات و مزارع و تولید محصول سالم در کشور فعال است.

وی با اشاره به تولید حداکثر 30 هزار تن سم توسط 40 کمپانی در کشور گفت: 20 تا 25 هزار تن از این سموم در کشور مصرف و مابقی صادر می شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهادکشاورزی همچنین از کنترل پیش آگهی آفات و بیماری ها در سطح مطلوبی در کشور خبر داد.

باغستانی گفت: با توجه به وجود شرایط اپیدمی شدن زنگ غلات بخصوص در استان های اردبیل و گلستان، لزوم مبارزه با زنگ غلات در سطح 800 هزار هکتار از مزارع پیش بینی شده بود اما با پیش آگهی ها و تلاش و همکاری کارشناسان، این آفت کنترل و سطح مبارزه فقط در 40 هزار هکتار انجام شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در سفر 2 روزه به چهارمحال و بختیاری، ضمن بررسی مسائل و مشکلات این بخش، از واحدهای توزیع نهاده ها، فروشگاه های سموم و کلینیک های گیاه پزشکی در استان دیدن کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.