شهرکرد؛

پيام استاندار چهارمحال و بختياري به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار

استاندار چهارمحال و بختياري، در پيامي فرا رسيدن هفدهم مرداد، روز خبرنگار را تبريك گفت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، متن كامل پيام قاسم سليماني استاندار چهارمحال و بختياري به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار به شرح ذيل است:

امروزه با وجود فن آوري‌هاي ارتباطيِ پيشرفته و متعدد در امر دستيابي سريع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگيري‌هايي كه به طور آشكار در بيشتر نقاط اين كره خاكي فراگير شده، كسب اطلاعات صحيح و قابل اطمينان، تنها از راه خبرنگاراني درستكار، شدني است.

خبرنگاران كه از مهره‌هاي اساسي اين مهم به شمار مي‌آيند، بايد با قبول خطرهاي فراوان، به واقعيت مسئله پي برده و آن را به مردمان برسانند.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمي، خبرنگار خبرگزاريِ جمهوري اسلامي، به همراه هشت نفر از اعضاي كنسولگري ايران در مزار شريف افغانستان به دست گروهك تروريستي طالبان به شهادت رسيد، به همين مناسبت، هفدهم مرداد، "روز خبرنگار" و روز تلاشگران عرصه اطلاع رساني، صاحبان انديشه، قلم پاك و حق جو نامگذاري شد.

به پاس جايگاه رفيع اطلاع رساني ارزش مدار و مقام بلند مرتبه تنوير افكار عمومي و به احترام زحمات فراوان و تكاپوي مقدس خبرنگاران در ساحت قلم و در آستانه همزماني سالگرد سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري با روز خبرنگار، مراتب قدرداني را تقديم تمامي فعالان اين عرصه مي‌كنم و از درگاه حضرت حق، براي شما خبرنگاران فرهيخته، آروزي موفقيت و سعادتمندي بيش از پيش را خواهانم.

17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمد صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

شهید محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان بود که ۱۷ مردادماه ۱۳۷۷ در حادثه کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به شهادت رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.