شهرکرد؛

بازگشت شهید کوهرنگی پس از 29 سال

پیکر مطهر شهید قباد مرادی پس از 29 سال چشم انتظاری شناسایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و بازگشت پیکر مطهر شهید قباد مرادی، شهید 20 ساله متولد شهرستان کوهرنگ پس از 29 سال چشم انتظاری خبر داد.

قدرت اله رئیسی گفت: پیکر پاک این شهید والامقام هفته گذشته در جریان تفحص شهداء و از طریق پلاک، کارت شناسایی، سَربند آبی رنگ یا حسین (ع)، تسبیح مشکی و خودکار شناسایی شده است.

به گفته وی؛ شهید قباد مرادی متولد شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری است که شهریورماه سال 1365 در سن 20 سالگی و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل و پیکر وی مفقود شد.

رئیسی افزود: پیکر مطهر این شهید عزیز، همزمان با تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر 6 شهید گمنام دفاع مقدس در 20 مرداد ماه جاری مصادف با سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام جعفر صادق (ع) در استان چهارمحال و بختیاری، در گلزار شهدای شهرکرد به خاک سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه پدر و مادر شهید قباد مرادی در قید حیات نیستند، افزود: پدر این شهید دو سال گذشته و مادرش نیز زمانی که او سه سال بیشتر نداشته، ندای حق را لبیک گفته و به رحمت ایزدی پیوسته اند.

استان چهارمحال و بختیاری، 2 هزار و 436 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

شهرستان کوهرنگ، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با 35 هزار نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر چلگرد) در فاصله 85 کیلومتری شهرکرد (مرکز این استان) قرار دارد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.