شهرکرد؛

چهارمحال و بختیاری میزبان 7 شهید گمنام

پیکر مطهر 7 شهید والامقام سال های دفاع مقدس وارد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پیکرهای مطهر 7 شهید والامقام سال های دفاع مقدس شامل 6 شهید گمنام و شهید قباد مرادی اهل شهرستان کوهرنگ که هفته گذشته در جزیره مجنون شناسایی شد، از طریق فرودگاه بین المللی شهرکرد و با استقبال رسمی مسئولان چهارمحال و بختیاری وارد این استان شد.

در آیین استقبال از شهداء، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، معاونان استاندار و جمعی از مسئولان و خانواده معظم شهدای استان حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: پیکر مطهر این شهداء در روز سه شنبه 20 مرداد ماه جاری همزمان با سالروز شهادت مظلومانه بنیانگذار فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع) در استان تشییع و خاکسپاری می شود.

سرهنگ پاسدار عباس عباسی با اشاره به تشییع و خاکسپاری پیکر پاک شهید قباد مرادی با حضور مردم شهید پرور و ولایتمدار استان در گلزار شهدای شهرکرد افزود: پیکر نورانی 6 شهید گمنام هم در شهرهای گوجان شهرستان فارسان، دشتک شهرستان اردل و بلداجی شهرستان بروجن تشییع و تدفین می شود.

وی گفت: شهید قباد مرادی متولد شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری است که شهریورماه سال 1365 در سن 20 سالگی و در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل و پیکر وی مفقود شد.

عباسی افزود؛ هویت این شهید عزیز پس از 29 سال چشم انتظاری، در چند روز اخیر و از طریق پلاک، کارت شناسایی، سَربند آبی رنگ یا حسین (ع)، تسبیح مشکی و خودکار احراز شده است.

وی با بیان اینکه پدر و مادر شهید قباد مرادی در قید حیات نیستند، گفت: پدر این شهید دو سال گذشته و مادرش نیز زمانی که او سه سال بیشتر نداشته، به رحمت ایزدی پیوسته اند.

شهر گوجان از توابع بخش مرکزی شهرستان فارسان در فاصله ۳۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، شهر دشتک از توابع شهرستان اردل در فاصله ۹۲ کیلومتری شهرکرد و شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن در فاصله ۶۵ كیلومتری شهرکرد قرار دارد.

استان چهارمحال و بختیاری، 2 هزار و 436 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.