در پی سیزدهمین اخطار مجلس به دولت؛

وزیر اقتصاد سه کارته شد

نمایندگان ملت در مجلس در پی سوال بذرپاش از وزیر امور اقتصاد و دارایی برای سومین بار از پاسخ طیب‌نیا قانع نشدند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به پاسخگویی به سوال ملی مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران درباره علت عدم اجرای مصوبه گشایش «ال سی» با پیش‌پرداخت 30 درصد دولت توسط بانک‌ها و آخرین وضعیت درآمدهای مالیاتی در سال 1393پرداخت که نمایندگان ملت از پاسخ وی قانع نشدند.

این درحالی است که بذرپاش پس از استماع توضیحات وزیر از پاسخ‌های وی قانع نشد و خواستار رأی‌گیری از نمایندگان در صحن علنی شد.

وکلای ملت نیز با 80 رأی موافق، 105 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن علنی از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع نشدند و بدین ترتیب وزیر اقتصاد سومین کارت زرد خود را از پارلمان دریافت کرد.

طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، در صورتی که در هر دوره مجلس وزیری 3 بار از نمایندگان کارت زرد دریافت کند، زمینه استیضاح وی در پارلمان فراهم می‌شود.

گفتنی است پیش از این در جلسه علنی روز یکشنبه 17 آذر 92  مجلس شورای اسلامی بررسی سوال ملی قاسم جعفری نماینده بجنورد از طیب نیا وزیر اقتصاد در دستور کار مجلس قرار گرفته بود که سوال نماینده بجنورد در خصوص اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در تضعیف پول ملی بود. 
 
ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در اظهاراتی در اتاق بازرگانی در پی کاهش نه چندان جدی نرخ ارز اعلام کرده بود که کاهش نرخ ارز برای ما مفید و مطلوب نیست این در حالی است که بر اساس اظهارات جعفری توانبخشی به پول ملی از وظایف ذاتی بانک مرکزی است. 
 
جعفری معتقد بود در اظهارات رئیس کل بانک مرکزی به جای منافع ملی به منافع گروه های خاص توجه شده است. 
 
پس از اظهارات وزیر اقتصاد و تاکید وی بر لزوم افزایش ارزش پول ملی، نمایندگان از توضیحات وی قانع نشده و با 82 رای موافق، 101 رای مخالف، 10 رای ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از توضیحات وزیر اقتصاد قانع نشدند.

همچنین در تاریخ 14 بهمن 1393 از توضیحات علی طیب نیا در پاسخ به سوال حمید رسایی  در مورد عملکرد وزارت اقتصاد در بازار بورس قانع نشدند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش (2 کارت زرد)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (یک کارت زرد)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت زرد)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (دو کارت زرد )، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (2 کارت زرد)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت زرد) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجات (2 کارت زرد) و محمود واعظی وزیر ارتباطات (یک کارت زرد) داده‌ بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
فرهنگی بازنشسته
۱۴:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
نمیدونم چرا نمایندگان مجلس هیچوقت از عدم پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال93 حرفی نمی زنند؟
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۳:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
وزارت دارایی ومجموعه های وابسته میتوانندپرچمداراقتصاباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
وزیر اقتصادی که نتونه این کارا انجام بده باید استیضاح بش
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
عدم تحرک در حوزه اقتصاد و رکود بازار سرمایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
متاسفانه باید گفت که ضعیفان دارند له میشند و هرروز هم که میگذره به جمعیت ضعیفان افزوده می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ممیز مالیاتی
۱۲:۴۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
درآمد های مالیاتی در حال کاهش است و تنها پروژه فعال در زمینه اصلاح نظام مالیاتی کشور طرح چامع مالیاتی است که عملا فاقد کارکرد یک سیستم مالیاتی کارآمد است و با نمایشی که به صورت پایلوت در برخی از ادارات انجام شد ناکارآمدی آن آشکار شد
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۲:۴۳ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
پایین آوردن تورم به قیمت تشدید رکود هنر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
اخه به اين وضعيت همه مردم به خاك سياه نشستند
آخرین اخبار