سنندج؛

حفظ و احیا بازی های بومی محلی سنندج به عنوان یک سرمایه فرهنگی

فرماندار سنندج گفت: بازی های بومی محلی به عنوان پایه های فرهنگی در هر منطقه ای محسوب می شوند و انتظار می رود در شهر سنندج این مهم حفظ و احیا شوند.

حفظ و احیا بازی های بومی محلی سنندج به عنوان یک سرمایه فرهنگیبه گزارش خبرنگار  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ،  محمد ابراهیم زارعی در آیین افتتاح اولین المپیاد ورزش محلات سنندج در سالن آزادی این شهرگفت: بردن ورزش به میان لایه های مختلف اجتماع و محلات از مهمترین هدف برگزاری این رقابت ها است و امیدواریم با این کار، ورزشکاران از کوچه ها به سطح اول ورزش استان و کشور برسند.

وی افزود: توجه به ورزش محلات زمینه ساز زنده کردن آداب و سنن در سطح محلات و تقویت روحیه همدلی و مشارکت در نقاط مختلف شهر خواهد شد و همین امر می تواند نقش مهمی در حفظ و احیای بازی های بومی محلی داشته باشد.

زارعی افزود: شهر سنندج از دیرباز تاکنون دارای بازی های متنوع بومی و محلی بوده و انتظار می رود این بازی ها برای نسل آینده حفظ و احیا شوند.

فرماندار سنندج گفت: سرمایه گذاری بر روی ورزش اثرات بسیاری بر سلامت روحی و جسمی اقشار مختلف مردم داشته و جامعه ای سالم را به ما ارزانی می دارد.  

اولین المپیاد ورزشی محلات سطح شهر سنندج با حضور 700 ورزشکار شامل 430 ورزشکار مرد و 270 ورزشکار زن در قالب 95 تیم آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: رقابت ، روحیه ، بازی ، بومی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.