هزینه چند میلیون دلاری یک باشگاه والیبال

یکی از باشگاه های والیبال، فصل جاری برای خرید بازیکن هزینه‌های چند میلیون دلاری را متقبل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ وتور  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ برتر والیبال یا سوپر لیگ بالاترین سطح مسابقات باشگاهی والیبال در ایران است که از سال 1369 به شکل فعلی آغاز شده و از سال 1387 تاکنون با شرکت 12 تیم برگزار می شود. 
 
اما در این میان، والیبال بر خلاف رشته های دیگر توپی که با افت و خیز زیادی مواجه بودند روند صعودی را در پیش گرفت در طول سالها پیشرفت کرد و توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد، در این بین باشگاه‌های زیادی آمد و رفت کردند و بیش از 53 بازیکن خارجی در تمام ادوار لیگ والیبال ایران حضور یافتند و نتیجه آن به این شکل شد که هم اکنون ملاحظه می کنیم. 
 
اما با پیشرفت این رشته ورزشی و به نوعی باز کردن جای خود در میان اذهان عمومی، توجه سرمایه داران و باشگاه‌ها بیش از پیش به این ورزش که مخترع آن یک آمریکایی بود، معطوف شد. 
 
شاید در سال 1859 زمانی که ویلیام جی مورگان درست 4 سال پس از اختراع بسکتبال، والیبال یا به  قول خودش " میگوننت" را اختراع کرد هیچوقت فکر نمی‌کرد که ترکیب بسکتبال، بیسبال و تنیس و هندبال که والیبال امروزی است، روزی در خاورمیانه این چنین شکوفا شود تا جایی که این روزها باشگاه‌هایی مانند سرمایه به زعم رسانه‌های اروپایی از جمله " زورنال صربستان" بودجه 4 میلیون دلاری برای خرید بازیکن صرف می کنند. 
 
سرمایه ای‌ها  این فصل 6 بازیکن ملی پوش یعنی موسوی، مهدوی، غلامی، فیاضی و ظریف را به همراه دو لژیونر صربستانی و لهستانی را جذب کرده‌اند و مصطفی کارخانه سرمربی پرافتخار و کهنه کار والیبال ایران هدایت این تیم را بر عهده دارد. 
 
بیست و نهمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال مردان ایران از 29 مهر ماه سال 94 آغاز می شود. 
 
انتهای پیام/ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار