مهاجرت مردم یمن به سومالی از عواقب درگیری مسلحانه

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت:مهاجرت مردم بی گناه یمن به سومالی از دیگر عواقب جنگ و تحریم های همه جانبه این کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی‌اصغر احمدی دبیر کل جمعیت هلال احمردر دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به تبعات جنگ در کشور یمن اظهار کرد:هدف هلال احمر در مدد به کشور های جنگ زده از جمله یمن با پیروی از اصل کمک بی غرضانه به منظور پایان بخشیدن به یکی از بزرگ‌ترین آلام بشری انجام می شود. 

وی افزود:با سفر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ به یمن،آگاهی جهانیان بیش‌ازپیش نسبت به عمق فاجعه در این کشور افزایش یافته چراکه معضلی در سطح جهانی در یمن در حال شکل‌گیری است.
 
احمدی ادامه داد: هلال‌احمر ایران به پشتوانه ملت بزرگ ایران در کمک رسانی به کشور های بحران زده حاضر بوده ودر حال حاضر با ارسال کمک‌هایی برای مردم یمن با رعایت کامل بی‌طرفی و با هماهنگی کامل با کمیته صلیب سرخ به امدادرسانی پرداخته تا به هدف خود که کاهش رنج ها و آلام بشری است دست یابد که در این راستا محموله ای در حال تهیه برای ارسال به کشور یمن از طریق بندر سلاسه عمان است. 

دبیر کل جمعیت هلال احمر تأکید کرد: هلال‌احمر ایران آمادگی دارد بر پایه تجربیات خود در موضوعات مرتبط با جنگ، مهاجرت، پاک‌سازی مکان‌های آلوده به مین، جراحی جنگ و برنامه Help همکاری‌های لازم را با کمیته و سایر جمعیت‌های ملی داشته باشد که نظرات علما نیز در این خصوص بسیار اثربخش بوده است وبر پایه توافقات قبلی توان خود را در زمینه‌های همکاری مشترک به‌ویژه آموزش با کمیته به کار گرفته و همکاری‌ها را افزایش می دهیم. 

وی گفت:‌ عمق فاجعه در یمن طوری است که مردم این کشور مجبور به مهاجرت به سومالی شدند و این نشانگر الزام ضمانت‌های اجرایی بهتر و بیشتر برای جلوگیری از عواقب درگیری‌ها ی مسلحانه است. 

احمدی تصریح کرد: با وجود مشکلاتی که در راه ارسال کمک‌ها به یمن وجود داشت اما توانستیم با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ محموله‌هایی را به مقدار 5 هزار تن به یمن ارسال کنیم که این خود از پیشبرد اهداف بشردوستانه به شمار می رود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار