مرعشی در گفت وگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران:

تجهیز بیمارستان در نجف اشرف پس از اخذ مجوز از دولت عراق

رئیس پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران گفت:با وجود خریداری هتلی در نجف به منظور ساخت بیمارستان ،پس از اخذ مجوز از دولت عراق،این مکان به طور کامل تجهیز پزشکی میشود.

علی مرعشی رئیس پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت و گو با  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه مراکز درمانی هلال احمر در نجف، کربلا و کاظمین دایر است، اظهار کرد:طبق مندرجات تفاهم نامه ای بین رئیس جمعیت هلال احمر عراق وهلال احمر ایران مجروحان و زائران عتبات متعلق به کشور های مختلف و افراد بی بضاعت عراقی برای ادامه روند درمان به ایران اعزام می شوند و پس از درمان به عراق بازگردانده خواهند شد این در حالی است که هزینه درمان به صورت مساوی از طرف هلال احمرکشور ایران و عراق پرداخت میشود. 

وی افزود: در اربعین حسینی سال گذشته بیش از ۲۰ میلیون زائر در عتبات عالیات حضور داشتند که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی به اتباع خارجی نیز این خدمات را ارائه داد. 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه در سال گذشته رئیس جمعیت هلال احمر عراق ارسال تجهیزات کامل بیمارستان صحرایی به منظور استقرار این بیمارستان در تکریت و ارائه خدمات به مجروحان جنگی را درخواست کرد، ادامه داد: از سوی جمعیت هلال احمر ایران امکانات و تجهیزات کامل بیمارستان صحرایی برای امدادرسانی به مجروحان جنگی از چند ماه قبل و پس از ازادی تکریت ارسال شد. 

وی گفت: علاوه بر هلال احمر، وزارت بهداشت نیز در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم عراق فعالیت می کند که براساس دستور روابط بین الملل وزارت بهداشت، انجام تمامی امور باید از طریق جمعیت هلال احمر ایران صورت بگیرد و در این زمینه سازمان های مردم نهاد و وزارت بهداشت نیز ارسال تمامی کمک های بشردوستانه را از طریق این جمعیت انجام دهند. 

مرعشی با اشاره به اینکه ساخت درمانگاه در کربلای معلی در دستور کار قرار دارد، گفت: علاوه بر انجام اقدامات لازم برای اخذ مجوز ساخت درمانگاه هلال احمر در کربلای معلی، ۲ دستگاه آمبولانس نیز از سوی جمعیت هلال احمر ایران از کشور دبی برای ارائه خدمات به زایران ایرانی خریداری و در عراق به کار گرفته شد. 

وی در خصوص راه اندازی بیمارستان هلال احمر در نجف اشرف نیز اضافه کرد: هتلی را پس از خریداری توسط هلال احمر ایران برای راه اندازی بیمارستان هلال احمر درنظر گرفته ایم که در صورت صدور مجوز از سوی دولت عراق، تجهیز بیمارستان آغاز خواهد شد البته با توجه به شرایط موجود در عراق ،امور اداری با صرف زمان و به کندی پیش میرود اما هلال احمر ایران امادگی کامل برای ساخت بیمارستان را دارد. 

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار