نقض حقوق بشر در یمن متوجه افراد بی سلاح است

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت:در کشور های جنگ زده از جمله یمن ،عراق و سوریه نقض حقوق بشر بیشتر از نظامیان متوجه مردم بی گناه و بی سلاح می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیتر مائوور رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات بشردوستانه کشورایران در کمک به کشور های جنگ زده اظهار کرد:بر اساس توافق حاصل شده با جمعیت هلال احمر ایران، همکاری ها در زمینه های مهاجرت، بحران آب و حقوق بین الملل بشردوستانه افزایش یافته که در سال های آینده و بابرنامه معین نسبت به انجام آن اقدامات لازم صورت می گیرد. 

وی افزود:در کشور هایی همچون عراق و یمن انسان های بسیاری در اوج خشونت و نقض حقوق بین الملل آسیب می بینند که در نتیجه منجر به افزایش تعداد مردم بی گناه آن کشور در بیمارستان ها می شود. 

مائوور ادامه داد:کمیته بین المللی صلیب سرخ با سابقه استقرار 50 سال در یمن خدمات بشردوستانه و خدمات امدادی به مردم این کشور را بیش از پیش ارائه می دهد همچنین کمک های امدادی و بشر دوستانه به صورت بی‌طرف و بی‌غرض در کشور های عراق و سوریه ارائه می شود که در این زمینه قدردان تمامی کشورهای عضو نهضت کمیته صلیب سرخ هستیم . 

 رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: کمک به بیمارستان ها، تامین آب و غذای مورد نیاز جنگ زدگان یمن 2برابر افزایش داشته وشهرهای عدن، صنعا، تعز و سعده از جمله شهرهایی هستند که کمیته بین المللی صلیب سرخ در آن فعال است و خدمات مورد نیاز را به افرادی که نیازمند به کمک هستند ارائه می دهد چرا که کمک به مردم یمن در اولویت نخست این کمیته در میان 10 اولویت کمک رسانی به کشور ها است همچنین در حال حاضر دو سوم فعالیت های امدادرسانی کمیته بین المللی صلیب سرخ در کشورهای اسلامی ارائه می شود. 

وی تصریح کرد:در حال حاضر اقتصاد یمن تحت تاثیر مستقیم جنگ قرار گرفته و اعمال اقدامات سیاسی محکم در کشور یمن،می تواند اقتصاد این کشور را به حالت عادی برگرداند تا مردم بتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند. 

مائوور در پایان یادآور شد: با توجه به حضور 10 ساله کمیته صلیب سرخ در ایران و اهمیت حضور آن در این کشور فعالیت های کمیته صلیب سرخ در ایران با کنوانسیون های بین المللی همگام هستند و هماهنگی هایی میان اصول اسلامی و اصول بشردوستانه وجود دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار