بذر مقاومت اسلامی با انقلاب ایران در منطقه پاشیده شد

مسئول بصیرت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین گفت: بذر الگوی مقاومت اول در انقلاب ایران پاشیده شد و در دوران دفاع مقدس به تجربه رسید و بعد این تجربه در لبنان و فلسطین تکثیر شد.

ابوذر یاسری، مسئول بصیرت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به نامگذاری روز 23 مرداد به اسم "مقاومت اسلامی" اظهار داشت: 

بعد از تشکیل رژیم غاصب اسرائیل برای اولین بار در منطقه کشوری مانند لبنان توانست در یک مقاومت 33 روزه بدون ارتش منظم و حمایت گروه های مختلف بین المللی در برابر موضع ناحق و نامشروع صهیونیست ها بایستد که این امر اتفاقی غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی بود.
 
وی با بیان اینکه روز مقاومت اسلامی منحصر به کشور لبنان نیست، افزود: بالطبع نامگذاری این روز از یک حادثه شروع شده که گستره و مصادیق آن محدود به لبنان نمی‌شود و ریشه و منشأ این مقاومت‌ها، انقلاب مردم ایران است که با اتحاد و مبارزه غیرمسلحانه از موضع مقاومت که غربی‌ها و شرقی‌ها به آن مبارزه منفی می‌گفتند به پیروزی رسید و نشان داد که می توان به ابرقدرت‌ها فائق آمد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) ادامه داد: بذر الگوی مقاومت اول در انقلاب ایران پاشیده شد و به ثمر رسید و در دفاع مقدس به تجربه رسید و بعد این تجربه در لبنان و فلسطین تکثیر شد و به اذعان حزب‌الله لبنان آنها خودشان را فرزند انقلاب و رهبر انقلاب می‌دانند و مدل شهید فهمیده آنجا تکثیر شده است.

وی تصریح کرد: این شکوفایی بعد از لبنان در کشورهای دیگر مانند سوریه، یمن و عراق هم ثمر داد، پس این روز مقاومت یک روز سمبل و نمادی است که مصادیق مختلف و تحلیل‌های بخصوص دارد.

یاسری با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در مقاومت اسلامی کشورهای منطقه گفت: در این جنگ 33 روزه با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند "هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم" هم جانی هم مادی و معنوی و تا جایی که به بیداری اسلامی منجر شد کمک کرده ایم.

مسئول بصیرت سیاسی سازمان بسیج مستضعفین در خصوص علت آخرین حمله اسرائیل علیه غزه اظهار داشت: آنها فکر کردند جمهوری اسلامی دچار ضعف شده و اگر در این قضیه موفق می‌شدنددر بحث عراق هم پیشروی می‌کردند و قطعاً گام بعدی کشور ما بود داعش وارد کشور ما می‌شد و همان بلاها را بر سر ما می‌آورند که به لطف خدا و اقتدار مردم و عنایت امام زمان (ع) و بقول غربی‌ها با وجود این رهبر شجاع که فرمودند موشک‌ها را ما دادیم، آنها را به لرزه انداخت یعنی ما وارد اسرائیل شده‌ایم و کسی جلودار ما نیست.

وی افزود: فلسفه آمادگی و استقامت که در قرآن آمده واعدلواماالستعطم به‌القوه (سوره انفال آیه 60) چیست؟ شما باید همیشه دشمن را بترسانید، با توجه به جمله امام (ره) که می‌گفتند همه دشمنان با چشمان باز خیره شوید و آنها را آرام نگذارید که اگر بگذارید آنها شما را آرام نمی‌گذارند.

یاسری خاطرنشان کرد: قدرت امروز با چه چیزی بدست می‌آید؟ از دیدگاه انسان عاقل،‌ مجهز شدن به امکانات و تجهیزات ما باید به اقتدار و قدرت گرفتن جریان اسلامی در منطقه و کل جهان تجهیز شویم و با عرضه اسلام ناب تمدن غرب آنها را به سمت خود بکشیم و یک انسان غیور بسازیم. در مکتب حضرت فاطمه سلام‌الله علیه‌ها داریم که جهاد عزت اسلام است و در یک جمع‌بندی نقش ما یک نقش فرهنگی است و یک سیاسی و یک نقش علمی که اگر این جهات درست شود اقتصاد ما نیز تأمین می‌شود و آنهایی که می‌گویند چه دلیلی دارد که ما کمک کنیم؟ یا خودشان را به خواب زده‌اند یا تحت سلطه دشمن‌اند یا مواجب بگیر دشمن‌اند یا جاهل‌اند که با توجه به این همه اطلاع‌رسانی و تجربیات امکانپذیر نیست و از جمله راه های زنده نگه داشتن مقاومت، پیشرفت‌های علمی است.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار