حوادث کوهنوردی روز گذشته دماوند

قله دماوند روز گذشته شاهد حوادثی برای افرادی که در مسیرهای مختلف این کوه تردد می‌کردند، بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قله دماوند با ارتفاع 5671 متر از قلل بلند و مرتفع کشورمان محسوب می شود که هرازگاهی شاهد حوادثی برای هموطنانی هستیم که در این قله مشغول کوهنوردی می شوند.

 شکستگی زانو بانوی کوهنورد آملی

یک بانوی آملی شب گذشته دچار حادثه شد.

وضعیت مصدوم مسیر جنوبی دماوند را جویا متوجه شدیم این فرد دچار شکستگی زانو شده است.

این کوهنورد آملی شب گذشته با کمک کوهنوردان مستقر و مسئولین پناهگاه بارگاه سوم مراقبت شده و صبح امروز به گوسفندسرا منتقل گردیده است.

همچنین دیروز کوهنورد دیگری در مسیر جنوبی دماوند دچار ارتفاع‌زدگی شدید گردیده و با علائم افت فشار، تهوع و تخلیه انرژی و غیره همراه بود که وی نیز توسط کوهنوردان حاضر در منطقه به بارگاه سوم منتقل گردیده و بعد از اقدامات درمانی به پایین منتقل شده است.

*** خستگی مفرط و تخلیه انرژی برای کوهنوردان اراکی

دو تن از کوهنوردان اراکی روز گذشته پس از صعود از مسیر جنوبی قله دماوند و در ادامه مسیر شمال شرقی پس از ساعت‌ها کوهنوردی دچار خستگی مفرط  شدند.

این کوهنوردان تقاضای هلی‌کوپتر کرده‌اند که به دلیل دیروقت بودن امدادرسانی از طریق کوهنوردان حاضر در منطقه صورت گرفته است. خوشبختانه تیمی که از مسیر شمال شرقی در حال فرود بودند به کمک مصدومان شتافته‌اند و آن‌ها را به سمت پناهگاه تخت فریدون هدایت نموده‌اند.

*** ضرب دیدگی شدید کوهنوردان آملی در قله مثلثی دماوند

در این روز حادثه دیگری در مسیر جنوبی دماوند و ارتفاع 5000 متری قله مثلثی رخ داده است و کوهنوردی از ناحیه پا دچار ضرب دیدگی شدید شده است که با اطلاع بخش جستجو و نجات فدراسیون و نماینده فدراسیون و با کمک کوهنوردان حاضر در محل به ارتفاعات پایین منتقل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار